Coilovers till evo 8

Triple_X
8 maj 2012 · 287 Inlägg

Ska snart inhandla mig en coiloversats men funderar på vilka står just nu mellan k-sport eller d2, funderar på vilka som är bäst men om någon annan kan tipsa/komma med lite info eller komma med andra förslag är det välkommet, har tänkt mig att det ska kosta kring 8000

Volvo V70 R "Refined" (1998)
ts007
8 maj 2012 · 1 777 Inlägg

Kolla med de om de har rätt grejor, bra priser och BC coilisar e helt underbara;-)

http://www.racedack.com/bil/bc-racing-c … ubishi/361

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
HolmQvist
8 maj 2012 · 321 Inlägg

jag har d2 track racing på min med andra fjädertal. har funkat klockrent för mig.

Triple_X
8 maj 2012 · 287 Inlägg

HolmQvist skrev:
jag har d2 track racing på min med andra fjädertal. har funkat klockrent för mig.

Bra att veta, hållbara då alltså, blev det stor skillnad när du bytte, med väghandling osv, är beredd på att det kmr bli ännu stötigare

Volvo V70 R "Refined" (1998)
anhest
8 maj 2012 · 94 Inlägg

Är du ute efter låg bil eller väghållning?

BMW 320i E46 "The Hulk" (1999)
Evolution_6SiC6 MitsuNörd
8 maj 2012 · 880 Inlägg

XYZ,  k-sport, D2 är typ samma
Men skulle valt D2

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
HolmQvist
9 maj 2012 · 321 Inlägg

Det blir betydligt bätte väghållning. Jag har 12 kg fjädrar fram och 10 kg bak. Jag rekomenderar inte så hårda fjädrar om du inte har tänkt att åka mycket bana. En annan sak jag rekomendwrar för bättre väghållning är grövre krängningshämmare bak.det blir mer överstyrt om du skaffar en sådan :-)

Triple_X
9 maj 2012 · 287 Inlägg

HolmQvist skrev:
Det blir betydligt bätte väghållning. Jag har 12 kg fjädrar fram och 10 kg bak. Jag rekomenderar inte så hårda fjädrar om du inte har tänkt att åka mycket bana. En annan sak jag rekomendwrar för bättre väghållning är grövre krängningshämmare bak.det blir mer överstyrt om du skaffar en sådan :-)

Gött det blir mest för gatbruk men nån bankörning kan det nog bli till sommaren, nått tips på nån hemsida med bra krängningshämmare ? smile Funderar på d2 sport modified coilovers om det duger, det ska ju tåla lite, ska vara både lågt, vägållning och bra kvalite tongue

Volvo V70 R "Refined" (1998)
HolmQvist
9 maj 2012 · 321 Inlägg

Jag hade kört på d2 av egen erfarenhet. :-) jag köpte min krängare från jrm. Men dom finns att hitta på ebay också. Men krängaren kan kanske också vara lite onödigt om du inte ska köra så mkt bana :-)

Triple_X
9 maj 2012 · 287 Inlägg

HolmQvist skrev:
Jag hade kört på d2 av egen erfarenhet. :-) jag köpte min krängare från jrm. Men dom finns att hitta på ebay också. Men krängaren kan kanske också vara lite onödigt om du inte ska köra så mkt bana :-)

Börjar nog med coilovers sedan efter det så är nästa andra fälgar, får nog bli och köpa coilsen av japtuning, bästa pris änsålänge målet är att coilsen ska va på innan wangan meet smile

Volvo V70 R "Refined" (1998)
Triple_X
9 maj 2012 · 287 Inlägg

Evolution_6SiC6 skrev:
XYZ,  k-sport, D2 är typ samma
Men skulle valt D2

Lutar mest åt det wink

Volvo V70 R "Refined" (1998)
JDMCRAZE
9 maj 2012 · 2 077 Inlägg

Varför inte punga upp 2k till och köpa ett par Tein Superstreet coilovers?
Asbra kvalite' med smile

Kan INTE jämföras med andra.
Har åkt och kört bilar med dem, hade aldrig ens tvekat!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang