Tänkte bygga luftfjädring på min gamla jänk o har inte riktigt kommit på hur jag ska få sakerna att både gå o hoppa med o samtidigt ha ett så lugnt system så det går att ställa in körhöjden o "gunga" fram.
Systemet blir en gammal york ac
5-gallon tank
SS re-7 bälgar runt om
1/2 ventiler o slangar
Tanken är att köra runt 200-250psi för att iaf studsa lite
Dom systemen jag har kommit på är antingen two-speeds ventiler o dubbla switchboxar fast det blir sjukt dyrt.
Sätta 2 tryckvakter (alt ha en justerbar) på tanken o när man vill hoppa kör man på 250psi o när man är ute o glider kör man på tex 100psi. nackdelen blir att jag får studsa upp all luft innan jag är nere i tex 100psi o kan ställa körhöjden samt att bilen kommer gå fort ner hela tiden. Kommer det gå tillräckligt söligt med 1/2" ventiler o 100psi?
Skaffa en liten "catchtank" o koppla ihop den med 5gallon tanken via en two-speed 1" ventil, köra ventilerna från den lilla tanken o kunna ställa farten via two-speeds ventilen, alt skaffa ett ventilblock o strunta i lilla tanken.
Speed controlers har jag fått för mig att man ställer in manuellt o går alltså inte ändra under färd så det är inget alternativ förutom ev på ventilerna som släpper ur luft.
Finns det någon input här?