Kviborg skrev:
te_wik skrev:
Såg inte att it_mutt redigerat sitt inlägg.
Tänds någon MIL lampa i instrumenteringen då?
Svårt att säga vad det kan vara. Har bilen stått länge eller? När kom felet? Lite mer info skadar inte.
Mvh Tommy
Jag skrev med luren förut därav mina korta svar! Nu har jag datorn i knät!
Jo bilen används dagligen av mig på sommarhalvåret. Har varit igång sen i slutet av mars och gått normalt.
Fel kom väl för en ca 10 dagar sen. Går ner i garaget startar, bilen hoppar igång men istället för att lägga sig på lite högre tomgångs varv så lägger den sig på ca 900 varv på en gång. Fungerar i några sekunder men sen börjar varvet att pendla mellan nästan noll och 900. Den hackar, misständer och dör tillslut. Måste väl starta om en 4-5 gånger innan den blir normal igen (lite värme är det som behövs tror jag). Efter det så går den som vanligt igen, inga problem någonstans! Har försökt att gasa igång den men då dör den också nästan jämnt.
Det var därför jag kunde tänka mig att min tolkning av felkoderna kanske kändes mera "rätt"
c100=P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
e510=P0510 Closed Throttle Position Switch Malfunction
Tänker iaf inte säga emot att det mycket väl kan vara så. Kan ju säga efter den lilla googlesökningen jag gjorde innan att du är ju iaf långt ifrån ensam om koderna (och problemen). Men det hjälper ju inte när man inte hittar några vettiga svar =/
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!