Varför misslyckas min toning av fönster

henke_92 TBM NINJA
31 maj 2012 · 917 Inlägg

tvätta rutan ordentligt förre även om den ser ren ut...har tonat 4 bilar som jag inte tvätta rutorna på...blev sådär...min senaste bil så putsade jag rutorna med vatten+såpa å microduk (INTE FÖNSTERPUTTS) å de blev myyyykt bättre smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
conlerc
31 maj 2012 · 102 Inlägg

henke_92 skrev:
tvätta rutan ordentligt förre även om den ser ren ut...har tonat 4 bilar som jag inte tvätta rutorna på...blev sådär...min senaste bil så putsade jag rutorna med vatten+såpa å microduk (INTE FÖNSTERPUTTS) å de blev myyyykt bättre smile

Vad tror du om att tvätta rutorna med t röd innan då? yikes

Volvo 855R "Autotech steg 4" (1996)
henke_92 TBM NINJA
31 maj 2012 · 917 Inlägg

conlerc skrev:

henke_92 skrev:
tvätta rutan ordentligt förre även om den ser ren ut...har tonat 4 bilar som jag inte tvätta rutorna på...blev sådär...min senaste bil så putsade jag rutorna med vatten+såpa å microduk (INTE FÖNSTERPUTTS) å de blev myyyykt bättre smile

Vad tror du om att tvätta rutorna med t röd innan då? yikes

vet faktiskt inte...men skulle kunna tänka mig att de har samma effekt som fönsterputts...när jag tvätta en ruta med fönsterputts så ble de ju rent MEN solfilmen blev ful å fick typ sån oljeeffekt (så färgglatt som vatten med motorolja i på marken) å lossnade efter en vecka tongue

MEN man kan ju prova...men vatten å nån droppe yes (diskmedel) e idiotsäkert iaf smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
M_icke_
31 maj 2012 · 3 466 Inlägg

henke_92 skrev:

conlerc skrev:

henke_92 skrev:
tvätta rutan ordentligt förre även om den ser ren ut...har tonat 4 bilar som jag inte tvätta rutorna på...blev sådär...min senaste bil så putsade jag rutorna med vatten+såpa å microduk (INTE FÖNSTERPUTTS) å de blev myyyykt bättre smile

Vad tror du om att tvätta rutorna med t röd innan då? yikes

vet faktiskt inte...men skulle kunna tänka mig att de har samma effekt som fönsterputts...när jag tvätta en ruta med fönsterputts så ble de ju rent MEN solfilmen blev ful å fick typ sån oljeeffekt (så färgglatt som vatten med motorolja i på marken) å lossnade efter en vecka tongue

MEN man kan ju prova...men vatten å nån droppe yes (diskmedel) e idiotsäkert iaf smile

Jag skulle säga att T-röd eller Fönsterputs är betydligt mer effektivt, Dock måste man torka rutan HELT torr, annars kan det kanske ge sånna effekter. Isf e de inte så konstigt att de funkar bättre för dej med diskmedel och vatten,

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
karlsson_1984
31 maj 2012 · 671 Inlägg

okej toningen är ialla fall klar för denna gång jag använde biltemas 39-774 solfilm det gick åt 3 st rullar inklusive misstagen. men är ju en erfarenhet rikare nu. kommer antagligen riva bort det framöver och göra om det så jag slipper ha mönstren i filmen som jag fick skära ut eftersom det såg för taskigt ut

karlsson_1984
31 maj 2012 · 671 Inlägg

karlsson_1984 skrev:
okej toningen är ialla fall klar för denna gång jag använde biltemas 39-774 solfilm det gick åt 3 st rullar inklusive misstagen. men är ju en erfarenhet rikare nu. kommer antagligen riva bort det framöver och göra om det så jag slipper ha mönstren i filmen som jag fick skära ut eftersom det såg för taskigt ut

det är tydligen en konst att kunna det där ordentligt men övning ger ju färdighet sägs det:rolleyes:

och det får ju absolut inte blåsa ute när man gör det vilket det gjorde

Senast redigerat av karlsson_1984 (31 maj 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang