"Facerape" kan ge fängelse

CarpeDiem German Engineering
28 maj 2012 · 9 082 Inlägg

Facebook-användare utsätts dagligen för brott - i synnerhet för falska statusuppdateringar. Vad många inte vet är att det som kanske börjat som ett oskyldigt skämt kan sluta med böter, eller i värsta fall fängelse.

Länk: http://vlt.se/nyheter/omvarlden/1.16735 … e-fangelse

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
28 maj 2012 · 616 Inlägg

Vilket jävla tjafffs!!!

Specialraggarn
28 maj 2012 · 512 Inlägg

Haha. He där jävla facebook kom te åh förstöra livet för dom flesta. Allt ska handla om facebook!. Därför ja sluta med skiten.

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
Danneeandersson
28 maj 2012 · 332 Inlägg

Menar det Specialraggarn, överallt när man går på stan står det "gilla" oss på facebook och få ditten eller datten.. Egentligen är det skit, men ändå är jag med.. Man får ju inte reda på nånting annars, all kommunikation sker över plytet nu för tiden! Sorry för OT, blir lite irriterad när jag tänker på det.

Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Specialraggarn
28 maj 2012 · 512 Inlägg

Danneeandersson skrev:
Menar det Specialraggarn, överallt när man går på stan står det "gilla" oss på facebook och få ditten eller datten.. Egentligen är det skit, men ändå är jag med.. Man får ju inte reda på nånting annars, all kommunikation sker över plytet nu för tiden! Sorry för OT, blir lite irriterad när jag tänker på det.

Ohja. Lyssnar på radion 12 tim om dagen(Kör skogsmaskin) Går inte en kvart ens innan detta skit ska nämnas.
Less.

Våga vägra Facebook!

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
LeafBox Lat Perfektionist
28 maj 2012 · 6 359 Inlägg

Danneeandersson skrev:
Menar det Specialraggarn, överallt när man går på stan står det "gilla" oss på facebook och få ditten eller datten.. Egentligen är det skit, men ändå är jag med.. Man får ju inte reda på nånting annars, all kommunikation sker över plytet nu för tiden! Sorry för OT, blir lite irriterad när jag tänker på det.

Jag gör exakt samma sak.
Vill verkligen slänga skiten, men de kompisar jag umgås mest med använder bara facebook numera, så då är man fast där ändå om man vill snacka med dom dagligen hmm

Senast redigerat av LeafBox (28 maj 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Specialraggarn
28 maj 2012 · 512 Inlägg

LeafBox skrev:

Danneeandersson skrev:
Menar det Specialraggarn, överallt när man går på stan står det "gilla" oss på facebook och få ditten eller datten.. Egentligen är det skit, men ändå är jag med.. Man får ju inte reda på nånting annars, all kommunikation sker över plytet nu för tiden! Sorry för OT, blir lite irriterad när jag tänker på det.

Jag gör exakt samma sak.
Vill verkligen slänga skiten, men de kompisar jag umgås mest med använder bara facebook numera, så då är man fast där ändå om man vill snacka med dom dagligen hmm

Ända sedan jag slutade på facebook (2 år sedan nu) Så har jag som sagt absolut noll koll om alla. Förutom om dom man såklart ringer smile

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
28 maj 2012 · 1 903 Inlägg

Se till att logga ut när du lämnar datorn så slipper du problemet. så jävla löjligt. Självklart skall det få konsekvenser om det är något grovt som läggs upp i någon annans namn. Men allvarligt, hur ofta händer det?

Jag personligen har stor nytta av FB. Många (om inte alla) av de evenemang som anordnas på det campus där jag studerar läggs upp på FB och det är därigenom man får information om anmälan, tider osv.
Sen kan även jag hålla med om att det går till överdrift i många fall. Finns alltid personer som är för dumma för sitt eget bästa och lägger upp både det ena och det andra som för 10år sedan skulle ansetts ENBART röra den innersta kretsen av nära vänner.....

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Drönirettab
28 maj 2012 · 21 761 Inlägg

Folk förstår helt enkelt inte fullt ut vad det innebär att skriva saker på internet, det når ju ut till många personer väldigt snabbt och "struntsaker" kan få rent löjliga konsekvenser.

D-alvarsson
28 maj 2012 · 550 Inlägg

Specialraggarn skrev:

Danneeandersson skrev:
Menar det Specialraggarn, överallt när man går på stan står det "gilla" oss på facebook och få ditten eller datten.. Egentligen är det skit, men ändå är jag med.. Man får ju inte reda på nånting annars, all kommunikation sker över plytet nu för tiden! Sorry för OT, blir lite irriterad när jag tänker på det.

Ohja. Lyssnar på radion 12 tim om dagen(Kör skogsmaskin) Går inte en kvart ens innan detta skit ska nämnas.
Less.

Våga vägra Facebook!

jo där håller jag med, sitter och lyssnar på p3 från 7-16 under dagarna, Ett jäkla liv om att komentera och gilla på facebook osv osv hmm

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
pukan2
28 maj 2012 · 3 182 Inlägg

FreddeLi skrev:
Se till att logga ut när du lämnar datorn så slipper du problemet. så jävla löjligt. Självklart skall det få konsekvenser om det är något grovt som läggs upp i någon annans namn. Men allvarligt, hur ofta händer det?

Jag personligen har stor nytta av FB. Många (om inte alla) av de evenemang som anordnas på det campus där jag studerar läggs upp på FB och det är därigenom man får information om anmälan, tider osv.
Sen kan även jag hålla med om att det går till överdrift i många fall. Finns alltid personer som är för dumma för sitt eget bästa och lägger upp både det ena och det andra som för 10år sedan skulle ansetts ENBART röra den innersta kretsen av nära vänner.....

MVH

fattar inte att man inte kan logga ut man får nästa skylla sig själv om man blir facereppad. själv logga man alltid ut samt att jag byter lösen 2gr per månad lite överdrivet kanske mm.

wadde Tryck och pys-åka
28 maj 2012 · 884 Inlägg

Och när ska alla nyhetsbyråer sluta ge gratisreklam åt FB ?
Ganska trött på tjatet om det jämt å ständigt.

Ganska dumt att ALLA ska sitta på samma community, för då blir det bara massa scams och kontostölder när det finns gott om folk som inte har nått internetvett what so ever. Automatisk inloggning och enkla lösenord som exempel.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
wadde Tryck och pys-åka
28 maj 2012 · 884 Inlägg

Haha, man ska läsa i tråden också. Såg att speicalraggarn hann före mig.

Men vi som aldrig ens övervägd facebook finns faktiskt. Tröttsamt reklamjippo och frivillig övervakning tycker jag om hela FB.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Grabber Dagdrömmare
29 maj 2012 · 2 836 Inlägg

Nej, aldrig FB men så är jag med i skiten för som nån skrev tidigare - man för inte reda på nåt annars.
Men det gäller att se upp vad man gör! Visa lägger ut sitt hela liv på FB! Andra vet inte ens själva vad dom gör...

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Marticus Meldem
29 maj 2012 · 917 Inlägg

Asså det låter ju fel om man inte vet att det har med facebook att göra. Tänk denna konversation på kåken;

A: Va sitter du inne för då?
B: Jag facerapeade en jävel.
A: Shit, h*n såg inte så trevlig ut i ansiktet efteråt va?
B: Va snackar du om? Jag ändrade lite uppgifter på h*ns facebook konto.
A: .....plocka upp tvålen *unzips*

Senast redigerat av Marticus (29 maj 2012)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Mattsson_91 Självlärd
30 maj 2012 · 3 083 Inlägg

Facebook är en fluga som snart dör likt alla andra communitys. Inget håller för evigt och till slut tröttnar folk och hittar något annat.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Mr_ChriL Polestar
30 maj 2012 · 155 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Facebook är en fluga som snart dör likt alla andra communitys. Inget håller för evigt och till slut tröttnar folk och hittar något annat.

Alla går över till twitter snart.

Volvo S60 R-design "Black edition" (2014)
Mattsson_91 Självlärd
30 maj 2012 · 3 083 Inlägg

Mr_ChriL skrev:

Volvo142_73a skrev:
Facebook är en fluga som snart dör likt alla andra communitys. Inget håller för evigt och till slut tröttnar folk och hittar något annat.

Alla går över till twitter snart.

Vilket antagligen också kommer dö ut inom några år

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
steifan DR!FTT3KN!K3R
31 maj 2012 · 10 427 Inlägg

gorg-rape lär ju vara snäppet värre än facerape wink

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang