3201
Sök

Segt ladd på eftermarknads turbo 940

65 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
Hej

Har en 940 turbo som ja har renoverat och bytt bland annat till extraktor och en T4 turbo har fått ett ladd på ca 1,3. Men det blir inge spark iväg när laddet kommer utan den följer mer varvtalet på bilen och mosar mer på som en sugmotor, nån som har en ide på vad detta kan bero på?

Mvh Olofsson

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 230 Inlägg
1 juni 2012
nästan säkert att det är läkage på din WG, min 940i med en T04e-50 kommer laddet tidigt å skutsar på. enda som är gjort är annat grenrör.. (utöver bränlse osv)

Om du kör med extern WG som jag antar så testa å ryck slangen och prova sen, men håll koll på laddet så du inte skjuter saker.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

65 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
Rojpen skrev:
nästan säkert att det är läkage på din WG, min 940i med en T04e-50 kommer laddet tidigt å skutsar på. enda som är gjort är annat grenrör.. (utöver bränlse osv)

Om du kör med extern WG som jag antar så testa å ryck slangen och prova sen, men håll koll på laddet så du inte skjuter saker.

har redan testat detta och det blir samma sak, läkage fast turbon är helt ny?

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/tur … rbo-2.html
denna turbo ja har.
Senast redigerat av Liam_O (1 juni 2012)

179 Inlägg
4 juni 2012
Antar att du har en orginal 530 topp samt T kam?

Byt så blir det skillnad, men samtigt har du säkert andra problem ändå.

När når du 1.3bar?

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!

536 Inlägg
4 juni 2012
Jag kör en liknande turbo som du. En tb58 från Turbobanditen. Den skjuter på bra när laddet kommer.. Även om jag bara för närvarande laddar 0,5.. Så original topp och t kam är definitivt inte ditt bekymmer.. För jag kör själv på det och det funkar ypperligt. När får du ladd? Jag har fullt ladd vid ca 4000 rpm och det är med 8:0 i komp. Har du en ft/fk så har du 8:7 i komp original och då ska laddet komma lite tidigare.. Leta efter läkage.. jag körde 1,3 i ladd förra sommaren och då va packningen mellan turbo o grenrör sönder, så det läckte och gick som en chippad fk med original turbo...

Mvh Jonas

766 Inlägg
4 juni 2012
Liam_O skrev:
Hej

Har en 940 turbo som ja har renoverat och bytt bland annat till extraktor och en T4 turbo har fått ett ladd på ca 1,3. Men det blir inge spark iväg när laddet kommer utan den följer mer varvtalet på bilen och mosar mer på som en sugmotor, nån som har en ide på vad detta kan bero på?

Mvh Olofsson

vad har du för downpipe och vad har du för katt?

402 Inlägg
6 juni 2012
Jag skulle gissa på att det är tryckklockan/wastegaten som är för slapp så den orkar inte hålla stängt upp till det laddtrycket du ska ha. Då blir spooluppen väldigt seg och du får detta resultat.

Sök