3190
Sök

2.5 tum avgasystem

114 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Hej, jag skulle vilja bygga 2.5 tum på min s70, och min fråga är om man det gör någon skillnad att bygga 2.5 bara halvvägs? Tänkte ta bort sista stora ljuddämparen och skarva på 2.5 där, någon som har gjort detta och är nöjd?
Senast redigerat av antond93 (20 juni 2012)

766 Inlägg
30 maj 2012
antond93 skrev:
Hej, jag skulle vilja bygga 2.5 tum på min s70, och min fråga är om man det gör någon skillnad att bygga 2.5 bara halvvägs? Tänkte ta bort sista stora ljuddämparen och skarva på 2.5 där, någon som har gjort detta och är nöjd?

Samt hur få reda på mått osv, utan att behöva plocka ner det? För tänkte köpa lösa delar på mekonomen, tips osv smile

kom ihåg att du lär ha en liten ljuddämpare längst bak som släcker ner ekot i röret.
bara hissa bilen mät röret hur tjockt det är så du får rätt stegmuff, ta lite kort på det så kan du jämföra på affären med böjarna dom har så du ser vilka som kan passa bäst.

114 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Det är ingen som vet vad det behövs för rör, före ljuddämparen och bakåt? Vad man behöver för ungefär grad på böjen och hur långt, så slipper jag ta den sakerna, mått osv måste ju nån sitta på smile

Sök