2571
Sök

Varför tar kopplingen långt ner?

...has left the building...
4 474 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Bil: BMW 3-serie E36 med hydraulisk koppling

Symptom: Kopplingen tar "långt" ner, dvs pedalen helt nedtryckt, sen släpper du upp den kanske nån cm så driver den. Normalt kan man ju nästan släppa kopplingen halv-vägs innan den driver så att säg.

Fråga: Är kopplingen sliten eller kan det finnas någon annan anledning? Skall tilläggas att jag har inte märkt att kopplingen slirar, rör sig dock inte om min egna bil utan en jag är spekulant på.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

242 Inlägg
14 juni 2012
läckage i hydraulsystemet eller sliten lamell

...has left the building...
4 474 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
Ok...Något läckage kunde man inte se utifrån iaf. Kopplingen greppar bra, än så länge, men lite "svårkörd" då kopplingen är mer som en av/på knapp nästan... En kopplingssats inkl svänghjul kostar ca 6" (Sachs), sen tillkommer montering så det vore ju surt om man köpte bilen o fick kopplingsras med en gång...Tål att funderas på om säljaren accepterar mitt goda bud, nästan så man borde sänka det*haha*

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök