Raed Bilar / Skansa bilar samma? Seriösa? Någon som vet?

Dohgon
4 juni 2012 · 13 Inlägg

Sitter och kollar efter ny bil då vår förra blev stulen och förstörd. Har kollat runt lite och hittat en på Skansa bilar som det heter på¨blocket. Men söker jag på nr på eniro kommer jag till Raed bilar.
Har sett på nätet någon som tror det är samma som lejonbilar osv, och då är det ingenting att ha.

Men är det någon som faktiskt har erfarenhet av skansa bilar, raed bilar?

Pengar kan inte köpa dig vänner, men de gör dina fiender betydligt hövligare.
M1Get
4 juni 2012 · 360 Inlägg

Var med när en polare köpte sin V70 där. Vad ska man säga, det luktade skumt lång väg. Visst bilen var i det skick som utlovat/bilderna på blocket men allt kändes ändå så skumt.

Dom hade en massa bilar strax sydost om Borås i något som såg ut som en gammal lada/bondgård. Då jag var med CO-pilot så roade jag mig att kolla upp detta bolag på väg ner. Söker du på google så hittar du en hel del, bla ett företag som heter Raed bil som också finns på samma adress. Kollar man upp telnr som skansa bil har så är det inte registrerat på dom osv.

Min bild av dom är att det är några s.k. nysvenskar som försöker sälja bilar. Det är en person där som snackar begriplig svenska medans resten av hans kollegor fynser åt en när man frågar något. Var ett äldre par där som skulle kolla på bil / byta in sin bil. Dom som fick sin bil påbackad utav en som jobbade där, men som vägrade stå för det (Dom stod och tjaffsa en stund innan paret drog iväg).  Min kompis köpte v70in där och allt funkade väll bra med den vad jag forstod för. Men när han skulle sätta på vinterdäcken som ingick så passade dom inte, helt fel bultcirkel på dom.

Det är så som med mycket annat: Man får vad man betalar för smile

Dohgon
18 juni 2012 · 13 Inlägg

Jag valde att köpa bil från annan svensk handlare istället för tyckte det osade på tok för mucket skunk när jag googlade på företaget smile

Pengar kan inte köpa dig vänner, men de gör dina fiender betydligt hövligare.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang