4122
Sök

Bromsbeläggs byte fram focus hos ford

killercow
7 juli 2012
Trådstartare
Nån som har nån koll på ca pris på byte av bromsbelägg fram hos en ford verkstad? första generationen focus.

Visst kan ja ringa ford. men är lördag så verkstaden är stängd. funderar på att åka å köpa belägg å byta själv. Men tänkte om det inte var för dyrt på verkstaden så kunde ja ju lika gärna låta dom göra de.

Så om nån vet ett ca pris?

747 Inlägg
7 juli 2012
Räkna med ca 800+- i arbetskostnad + material.
Om du anlitar större verkstad dvs.

/ Toni Larsson

5 089 Inlägg
7 juli 2012
en aktoriserad verkstad tar väll 1500 kr i timmer nuförtiden och det är väll den tiden det tar.
En mindre verkstad som gör lika bra jobb för 500-950 kr i timmen.

Du själv gör det med insektnyckel och en större polygrip på en och en halv timme.

\Lindgren

747 Inlägg
7 juli 2012
Har då aldrig varit med om att byta belägg har haft utsatt tid på 1h, oftast brukar tiden satt på ca 30-40min dvs den kostnaden som kunden får betala. Sen om det tar 1h eller 20min spelar mindre roll.

Som sagt har du vana att skruva själv o verktyg för det är det ingen komplicerat jobb.

/ Toni Larsson

killercow
7 juli 2012
Trådstartare
har vana och kan byta dom själv.

men har gjort illa ryggen och vill helst spara den lite så jag kan röra mej under resten av semestern

1 319 Inlägg
7 juli 2012
Bytta på våran Ford Transit hos Bilia förra veckan, 3200 kr kostade det. Beläggen gick på 700kr.(1000kr ca med moms) Skulle aldrig betala det, men nu var det ju firma bil så bara lämna in.

_----------'

Sök