När jag startar upp från stillastående och kör hyffsat sakta typ 30 sträcka med farthinder så händer det att växellådan typ slår i 2an vid 1500rpm lite irriterande då min sketna gamla SAAB inte ens gjorde så men den här -06 gör det. undrar om alla chrysler 300c gör likadant.
Har du den 4 stegade lådan? Tror den hängde med till 06, det är nått skit Chrysler kört med i decennier och är en komplett värdelös låda. Lådan lider av alla möjliga och omöjliga barnsjukdomar.
Ja det är den 4-stegade, men det slår inte i från 1 till 2 om man gasar på lite typ om man ska upp till 50 el 70 etc utan bara i låga hastigheter typ 30-sträcka med farthinder. Ligger man och pendlar mellan 25-35 så hugger det väldigt ofta.
Den gör det för att spara soppa. om du gasar på lite så bör den hålla ut på växeln. Inte desto mindre irriterande men den funkar som den ska. Amerikanarna verkar ha fått en jävla massa miljökrav på sig vid 05-06 för jag hade en massa konstiga system på min gto som jag var tvungen att koppla bort också. Som att man bara kunde växla från 2:an till 4:an vid vissa hastigheter osv.
Lifestyle18 skrev:
Ja det är den 4-stegade, men det slår inte i från 1 till 2 om man gasar på lite typ om man ska upp till 50 el 70 etc utan bara i låga hastigheter typ 30-sträcka med farthinder. Ligger man och pendlar mellan 25-35 så hugger det väldigt ofta.