6424
Sök

Hjulbultarna gick av!!

265 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
Som dom sa så byter jag hela navet, får hela kittet. Så behöver inte hålla på med det. Men det är deras delar, kanske går att köpa pinnarna på annat håll. Helt otroligt detta, blir så matt på företag ibland =P

-

3 134 Inlägg
15 mars 2007
En kompis till mig hade satt på lite för långa bultar. Då spänner man dem med mutterknackaren och allt verkar bra men i själva verket så glappar hjulet någon eller några 10-dels millimeter eller mer. Räcker för att det ska bli stora påfrestningar på bultarna. Tror att en bult gick av efter några veckors körning för honom.
Senast redigerat av viccoA (15 mars 2007)

265 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
Jobbigt, men som du kanske sett har jag bultpinnar, och mutter så är inte fallet för mig, Allt orginal också för den delen.

-

DFFL
9 020 Inlägg
15 mars 2007
hände samma sak på en av jobbets bilar, tydligen så händer så ifall de spänt bultarna för hårt.
De ansträngs mer än de klarar av och till sist så går de sönder.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 741 Inlägg
15 mars 2007
hjulbultar är ju inte alls dyra så det var ju tur att alla inte small av. men det ska ju absolut inte hända!

jag köpte mina från nissan och de kostade ca 17 kr st har jag för mig så är ju inga extrema pengar direkt

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

265 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
tecman skrev:
hjulbultar är ju inte alls dyra så det var ju tur att alla inte small av. men det ska ju absolut inte hända!

jag köpte mina från nissan och de kostade ca 17 kr st har jag för mig så är ju inga extrema pengar direkt

Kan tydligen inte byta bultarna, men beställt en nav nu med hela kittet, 1400:- blev det.

-

Sök