6478
Sök

BMW 328i E46 -00 Strömsvikt.

1 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Hej.big_smile

Har ett problem med min BMW 328i E46 -00 som jag inte riktigt får rätt på.hmm
Symptomen är blandannat att stereon stänger av och på sej stup i kvarten.
Ljusen blinkar i takt med basen, inte alltid, mer när det är mörkt iom jag kör med helljusen och när det är lite kallare/fuktigare ute har jag märkt. Precis som om det drar för mkt ström.neutral
Jag har inte själv installerat bas(12")/slutsteg/stereo (ej org stereo). Men det har fungerat i 1 år, fram tills för några veckor sedan.hmm
Nu kan man tänka att då är det ju självklart stereon eller batteriet som är problemet, men batteriet är nytt och stereon fungerar ju oftast.
Har fått rådet att köpa en kondensator men blivit lika mkt avrådd eftersom folk säger att det inte kommer göra någon större skillnad.hmm
Men, nu till det som gör att jag tvivlar på att det bara har med stereon att göra.
I rent raseri en kväll så slet jag ur stereon och körde utan ett tag. Hade helljus igång men ingen annan utrustning, då blev det ist strömsvikt varje gång jag tryckte ner kopplingspedalen... WTF??? mad
Fått råden att det kan vara glapp i jordningen som sitter vid bakaxeln, generator/kolen, glapp någonstans i kableriet..?
El i bil är inte min starka sida, så är det någon som kanske är klokare än jag på detta så kom med råd/förslag på vad det kan vara!smile

Tack på förhand.big_smile Johanna.

3 235 Inlägg
27 augusti 2012
Dåligt batteri/dålig laddning kan vara orsaken.

Sök