4402
Sök

Går ej att vrida om nyckeln. VOLVO S80 4.4

Avstängd
63 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
God afton eller kväll eller något liknade. Jag har fått ett litet problem med vrålåket igen. Nu kan jag nämligen inte vrida om nyckel jag kommer till läge läge II men ej till läge III då startmotorn går runt. Jag har provat reservnyckeln jag har även provat med amason nyckeln men den gick inte heller. Kan tillägga att jag gjorde en lille service på volvo med olja och filter i går. Någon som har någon ide vad man kan göra mer att lämna in den på volvo. Förslag som att bara låta bilen stå och samla damm undanbedes.

Sieben tage Sieben nächte

Forummoderator
26 621 Inlägg
28 augusti 2012
Kan det vara samma problem som jag hade med min V70?
Hade in den på Volvo i tron om att tändningslåset var trasigt, och de skickade till och med efter ett nytt som skulle kosta multum.
I väntan på låset så smorde de upp det gamla..och vips funkade det igen, och gör det än idag alldeles utmärkt.

Prova? Skadar ju inte.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Avstängd
63 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Hade in den på Volvo i tron om att tändningslåset var trasigt, och de skickade till och med efter ett nytt som skulle kosta multum.
I väntan på låset så smorde de upp det gamla..och vips funkade det igen, och gör det än idag alldeles utmärkt.

Prova? Skadar ju inte.

Fan det fungerade ju riktigt bra. TACK ska du ha.

Forummoderator
26 621 Inlägg
28 augusti 2012
volvosugisrules skrev:
Mack skrev:

Prova? Skadar ju inte.

Fan det fungerade ju riktigt bra. TACK ska du ha.

Kul att det var det. Är annars en jäkla summa att betala, för de måste skicka efter låset från utlandet och sen koda om historien, om jag minns rätt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök