Erfarenhet av Falken-däck???

skakarin
19 mars 2007 · 7 Inlägg

Tjena, finns den någon som har något gott eller ont att säga om falken sommar däck,Kvalite/prisvärda???, 215/40/17 har jag planer på att köpa,verkar rätt förmånliga,gemfört med michelin,good year,continental....

Marcus_Turbo
19 mars 2007 · 268 Inlägg

skakarin skrev:
Tjena, finns den någon som har något gott eller ont att säga om falken sommar däck,Kvalite/prisvärda???, 215/40/17 har jag planer på att köpa,verkar rätt förmånliga,gemfört med michelin,good year,continental....

Jag har bara hört bra om Falken, tänkte själv köpa samma som dig nu snart :o).

vad ja hört så är de något av dom bättre däcktilverkarnas undermärke eller vad man ska säga!..

pappa hade Falken på sin förförra v40 och dom var helt okej, klart godkända!!

ScoobyBear Subarist
19 mars 2007 · 131 Inlägg

Det ända dåliga jag kan säga om dem är att de slits väldigt fort. Iaf jämfört mot Kumho-däcken jag har nu som verkar omöjliga att slita ut. Falken höll bara två somrar.
Men greppet var mycket bättre än Kumho-däcken jag har nu.
Jag tror det var Falken Fk451 jag hade.

MG TF "Britt-Cabben" (2003)
Katamso Superstar
19 mars 2007 · 511 Inlägg

Falken slits fort som tidgare nämnts o då finns risk att dom blir högljudda.



Mvh

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Aj3 Kanotist
19 mars 2007 · 58 Inlägg

Skakarin - jag har Falken 205/45-16" gummin som har hållit tre säsonger med måttlig misshandel (kanske 5 burnouts/år), men nu är dom tyvärr slut. Skulle vilja påstå att däcken känns mjuka och har därför bra grepp men som tidigare talare sagt så nöts de rätt fort, men jag är nog nöjd i alla fall med tranke på priset jag köpte dem för (~70€/däck).


Menar du kanske K. Lytz? Jag köpte mina där, alla kompisar med litet häftigare bilar kör nog runt med Falken här i Österbotten.

Senast redigerat av Aj3 (19 mars 2007)

Hastighetsskyltar är rekommendationer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang