17 september 2012
Trådstartare
Jag har en Audi Coupé -90 2,3l som oftast fungerar o går bra men rätt som det är rycker den till och dör när man kör.
Det händer inte jämt och det går inte att säga att det alltid är när den är kall eller när den är varm.
När det händer gör det det oavsett om man kör sakta i stan eller fortare på E4:an.
Vissa ggr händer inget o den går utmärkt, ibland händer det 1 ggn när man åker t stan (1 mil) o vissa ggr 3-6ggr när man bara ska ta sig genom själva staden.
Det har hänt när jag ska svänga in till parkeringen på jobbet och då tappar han ju av förklarliga skäl servo o allt... o står man still kan man få försöka starta om den både en-fyra/fem ggr innan den hoppar igång och sedan fungerar. När det händer på E4:an eller på raksträckor så blir det så att jag reagerar genom att trampa ner koppligen och kan då släppa upp den igen och den hoppar igång och fungerar till nästa gång.
Otroligt enerverande och nervöst att köra bilen, jag måste ha en bil jag kan lita betydligt mer på!
Någon som känner igen symtomen och kan ge oss tips på vad det är?
Det känns som att det blir oftare och oftare!
(När han småryckt till ett par ggr så bytte vi rotor och fördelarlock för att vi först trodde att det kunde vara fukt, men inget bättre resultat. När jag köpte den i april var kamrem + vattenpump, alla ventillyftarna och bränslepumpen o alla drivremmar utbytta)
~ Amor Vincit Omnia ~