Hög tomgång och kokade BMW 318i

Aronsson Dansa är kul men jag föredrar att sänka
28 september 2012 · 346 Inlägg

Halloj! , en polare har köpt en BMW 318i och den har en tomgång på ca 2000 rpm , samt så kokar den hela tiden , bilen läcker inge vatten när den står still , men när man kör med den och öppnar huven så ser det nästan ut som att det läcker under insuget. Vi trodde att det var topplockspackningen men vi har kollat oljan och den är inte vitt eller vattnig eller vad man ska säga , kan det vara vattenpumpen ?

Någon som har några tips ? smile , tack på förhand!

Senast redigerat av Aronsson (28 september 2012)

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
28 september 2012 · 919 Inlägg

Spricka i toppen?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
Aronsson Dansa är kul men jag föredrar att sänka
28 september 2012 · 346 Inlägg

Dixieman skrev:
Spricka i toppen?

Har också funderat på nåt sånt faktiskt

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
28 september 2012 · 919 Inlägg

kan ju också vara termostaten, läckage i topplockspackningen, läckage från nån slang, vattenpumpen är kass osvosv tongue

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
Aronsson Dansa är kul men jag föredrar att sänka
28 september 2012 · 346 Inlägg

Dixieman skrev:
kan ju också vara termostaten, läckage i topplockspackningen, läckage från nån slang, vattenpumpen är kass osvosv tongue

jo precis smile

Dawnofhonda
29 september 2012 · 587 Inlägg

Aronsson skrev:

Dixieman skrev:
kan ju också vara termostaten, läckage i topplockspackningen, läckage från nån slang, vattenpumpen är kass osvosv tongue

jo precis smile

en kompis till mig hade en BMW 316 med överhettnings problem å då va det luft i systemet.

Tuggummimannen Taggad
30 september 2012 · 1 507 Inlägg

Läcker det vatten kommer det förmodligen in luft också, är det för mycket luft i systemet går bilen varm. Pröva täta läckaget och lufta ur systemet och se om det blir bättre.

Mvh
/T

Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
Knacck Dajsel är de bästa :)
1 oktober 2012 · 17 Inlägg

Jonas skeppstedt hade samma problem kolla med honom aronsson smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang