3 oktober 2012
Trådstartare
Tjenare , har en Volvo 945 turbo -95 som går dåligt
Bilen var en LTT som jag rasade motorn på , efter det så tog jag motorn och boxarna från min 740 Turbo -90 FTT och satte i 945an , den gick grymt bra efter det ! Men sen började lådor och bakaxlar rasa och då stallde jag bilen
Sedan fick jag tag på grejer som höll och när jag åkte ut med den då så gick den dåligt, om jag gasar fullt från lågt varv så hackar den till , typ som den skulle få för mycket soppa eller feltända , sen gick bes ut så jag stallde bilen igen, och nu skulle jag köra med bilen igen och nu går den ännu sämre, den blöddrar och hackar vid full gas , ibland vid lite, och ibland kan den bläddra och gå dåligt hela tiden , men om man åker i en backe och motorbromsar en stund så går den bra sen igen, och om man gasar fullt sen släpper och sedan gasar fullt igen så dör den typ och sen kommer den igen, vet ej vad felet kan vara för bilen har ju bara stått, och om jag får den att gå bra efter motorbromsning och så och sedan ställer mig och börnar så går den skit sen igen
Är det någon som kan veta vad felet är ?
Symtom:
Hackar/blöddrar vid full gas från lågt varv, ibland högt varvtal
Typ dör vid gas/släpp/gas
Hackar/blöddrar ibland vid lite gas
Och bilen har bara stått och den gick skitbra när jag hade bytt till motorn och boxarna
Och så ni vet så va det vinter ute när den fick stå första gången
Och den ända jag gjorde första gången den stog var att ta bort tankarmaturen från tanken och sätta tillbaka den igen
Tack på förhand! Mvh