6762
Sök

Bank i framvagn på volvo 740

130 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
det bankar när man sväger höger men inte när man sväger vänster och de låter som man ska tappa hjulen men dom sitter fast och hjullagrena är bytta... va e de då för fel???

21 761 Inlägg
18 mars 2007
Är det när du svänger max eller även när du bara svänger lite grann?

130 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Är det när du svänger max eller även när du bara svänger lite grann?

när man sväger lite lätt som i en kurva.. men trampar man lite lätt på bromsen så tystnar de

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
130 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
turbotompa skrev:
kolla så att bromsoken sitter fast..

ok... men om dom gör det då!! va e de då för fel?

130 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Snälla kan nån hjälpa mej... de e skit otrevligt att köra med bilen de känns som hela framvangen ska ramla av lr nått...

397 Inlägg
19 mars 2007
Kan väl vara något till upphängningen, kanske styränden? Kan vara helt slut och klicka som du säger, kanske inte smäller, men kan nog låta rätt otrevligt om den är lös eller så.. Kolla den! nåt med upphängningen iaf.. det där med att du bromsar kan väl vara att du spänner upp det som är löst, på något sätt.. HM, fråga på tpc

418 Inlägg
20 mars 2007
En som jag kände förr hade samma på en 240 och det var fjäderskålen som var sliten att det bankade i fjädern när han svängde...

130 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Raggarn84 skrev:
En som jag kände förr hade samma på en 240 och det var fjäderskålen som var sliten att det bankade i fjädern när han svängde...

ok....... Men jag har fått orning på det... delarna satt "lite" löst efter den hadde vart på lagning vet inte varför men de e ordnat så nu e han tyst igen..

Sök