Problem efter motorbyte b230

0rr3
8 oktober 2012 · 80 Inlägg

Tja.

Köpte en 940 92 se som det satt 130hk maskinen i. Den hade rullat 30.000+ och blårök och gick som skit.

Fick möjlighet att tjacka en vanlig gl snurra på 115 häst som rullat 17.000 mil av en polare.

Köpte skiten,hinkade ur gamla maskin och i med nya.

Nu startar inte aset.


Båda maskinerna har jetronicboxar.
Just nu sitter 115hk maskinen i (kommer från 745 90:a) b230F, tilsammans med kabelhärvan och boxarna som setat i bilen tilsammans med orginalmotorn.

Det sjuka är att bilen har gnista och stiften blir fuktiga/blöta av soppa när man vevat på starten ett par varv men ändå startar fanskapet inte.

Alla givare är inkopplade. Har provat flera olika tändföljder för att se om det ens finns liv i den men den går bara runt och hoppar inte ens till ibland.

Har nollat den och kollat det mesta och allt verkar stämma. Fattar inte varför den ej skuttar igång?

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...
Volvo 940 turbo "RIP" (1994)
Tuggummimannen Taggad
8 oktober 2012 · 1 507 Inlägg

Hmm, finns det möjlighet att kammen inte står som den ska? Att den rappat eller att ni bytt kamrem och att skiten hamnat fel?

/T

Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
0rr3
8 oktober 2012 · 80 Inlägg

maskin gick i bilen innan. inget är bytt. sad

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...
Volvo 940 turbo "RIP" (1994)
wistfors Performance meck
8 oktober 2012 · 342 Inlägg

det kommer inte ifrån en regina? isådanfall är det anulunda svänghjul har du bytt svänghjul måste det sättas dit rätt annars startar den inte.

Mvh

0rr3
8 oktober 2012 · 80 Inlägg

regina?

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...
Volvo 940 turbo "RIP" (1994)
BKRacing
8 oktober 2012 · 204 Inlägg

sitter rätt svänghjul på, tjocka med borrade hål på " kanten ", men kan finnas möjlighet att du får ta alla givare från den gamla motorn och sätta på nya! wink

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
BKRacing
8 oktober 2012 · 204 Inlägg

eftersom det är en " gammal " 740 motor du sätter i en nyare 940 wink

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
wistfors Performance meck
9 oktober 2012 · 342 Inlägg

om motorn kommer från en 90 så ska inte det behövas då det är samma givare från sent 88 till 98

kolla kamremen om du har både soppa o gnista måste vara det.

Mvh viktor

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang