1630
Sök

Vw golf 2 - 91, ej fungerande blinkers

1 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
Har problem med golfen som sagt.
Det började en dag när jag körde till jobbet att lampan på instrumentpanelen som indikerar att man blinkar hade ett fast sken (i vanliga fall släkt när man ej blinkar), och blinkersen fungerar ej, men dock när man petar ner/upp blinkersarmen lyser lampan på instrumentpanelen starkare (också fast sken) men inget händer på utsidan av bilen. Det konstiga är att varningsblinkersen fungerar som den ska, känns därför inte som ett jordfel.

Jag har själv redan provat att byta relä, sen bytte jag blinkers och torkar armen inne i bilen utan resultat. Prövade också att plocka ur lampa för lampa och se om det funkade men ingen skillnad.

Alla tips är varmt välkomnna!

//Alexander

Kicker
163 Inlägg
3 november 2010
Kolla blinkers relät, funkar varningsblinkers ?

See you sideways!!

15 Inlägg
7 januari 2011
ja har precis samma problem med min blinkers! har testat allt ja kan komma på! men inget vill fungera! varningsblinkers fungerar runt om men inte vanliga blinkersen! kontrollampan lyser bara! har du kommit på vad som som orsakade felet?hmm

//Pierre

330 Inlägg
3 mars 2011
hur går det har du hittat felet?
har exakt samma fel med min golf...

rangerthefuhrer
3 mars 2011
har haft samma fel, bytte allt relä,spak,lampor men glömde kolla säkringen. Där va felet smile

330 Inlägg
3 mars 2011
hehe fyfan
jag har bytt relä, säkring och varningsblinksknappen men samma skit

15 Inlägg
7 mars 2011
ja plockade ut hela insttrumentpanelen för att leta jordfel! men hitta inte ett skit! har ändå sålt bilfan nu:p så problemet ligger hos någon annan wink men tack ändå tonguecool

Ni ser nog mig mer i backspegeln!
11 Inlägg
15 oktober 2012
Har samma problem här, fast när jag sätter på varningsblinkersen så blinker det bara på vänster sidan. någon som är duktig på detta tro?

Sök