4200
Sök

Värmeproblem med audi diesel..

118 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
hej.. jag får av någon anledning ingen värme i min a6 2,5tdi-96:a, motorn håller ca 90 grader den tar inget vatten och de är inget tryck i systemet.. kylsystemet är rengjort av verkstad för nått år sedan, bilen har klimatanläggning.. värmeregleringen verkar funka då den iaf ändrar ifrån iskallt till typ ljummet, rutorna blir rena men de är på gränsen... tacksam för svar då detta förbryllar mig..

Mercedes
63 Inlägg
14 oktober 2012
kollat termostaten? den kanske är öppen hela tiden och släpper igenom vattnet..
Senast redigerat av d00m_ (16 oktober 2012)

"Riktiga män luktar diesel"

1 412 Inlägg
14 oktober 2012
Värmekranen kanske inte öppnar helt.

Sedan har jag dålig koll på såna där moderna bilar, men den kanske har en cirkulationspump som t.ex Mercedes har och den kan ju gå sönder.
Senast redigerat av OpelP1 (14 oktober 2012)

118 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
termostaten borde öppna rätt tycker jag när bilen håller 90 grader konstant men man vet aldrig.. värmekran och cirkulationspump ska kollas iaf:)

Avstängd
10 388 Inlägg
16 oktober 2012
Vet inte hur väl man kommer åt anslutningarna till värmepaketet, men annars är det ju bara att kolla om båda dessa är "lika varma" och "riktigt ordentligt varma" (så kommer du ju fram till om det går in värme i värmepaketet och givetvis att det kommer ut också)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

118 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
de ska kollas=) tackar!!

Avstängd
10 388 Inlägg
16 oktober 2012
benz_elias skrev:
de ska kollas=) tackar!!

Hittar du inte/inte kommer åt, så kan jag i värsta fall scanna sidorna (2 tror jag det är) från Haynes om det skulle tokkrisa. Vill dock ha för mig att man iaf måste ta bort torkarmotor"paketet" för att byta värmepaketet
Senast redigerat av it_mutt (16 oktober 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök