skitenkelt.
Lyft upp bilen, lägg dig under och så kollar du vid sprängkåpan. På förarsidan sticker gaffeln ut där vajern sitter. På 240 sitter vajern fast här med en stof metallklump ( Fattar verkligen inte varför, den är bara helt j***a onödig). Pressa fram kopplingsgaffeln med en tving eller något och försök lirka isär skiten, de ä ganska pillrigt och de gäller att man kan spänna ihop gaffeln ( är vajern av behövs inte dehär dock, men de behövs när du ska sätta ihop skiten igen)
När du fått bort klumpen sitter de en gummigrej bakom, men de ä bara att smörja vajern lite med fett och sen bara dra ur kulan genom gummit. Kan behöva lossar nån mutter där vajerhöljet sitter fast i sitt fäste men de ä en barnlek...
Annars kan du försöka lossa vajern vid kopplingspedalen först, men ja kommer inte ihåg hur de ser ut på 740. De ser du när du kommer dit.
Sen ä de bara att lirka bort skiten och peta i en ny.
OBS när du lägger dig på backen kan du passa på o dra i själva vajern och se om den kommer ut ur höljet, gör den inte de är den hel och då är de kopplingen som ä paj

Förmodligen urtrampningslagret.