4310
Sök

Byte av bromsslang och spindelled saab 9-3 2000

317 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
Tjena nu är de så att min svärfars 9-3a inte gick genom besiktningen pga skadad bromsslang och glapp i spindeln.
Har läst här på garaget att man måste byte hele länkarmen för man kan inte byta bara spindeln på dessa är det någon som vet om detta stämmer isf är det jätte mycket jobb att byta?.

Undrar även om någon vet hur bromsslangen sitter när den går ihop med röret, på 740 sitter de ju skruvat i hjulhuset så det är hopplöst att få på öppen ringnyckel men hur sitter det på dessa?, är det samma eller sitter de som på vissa andra med ett fäste som sitter under hjulhuset så man kommer åt slangmuttern runt om?smile

Har aldrig skruvat saab förr så df jag undrar då jag inte har så jätte mycket tid när jag väl kommer dit så om någon vet får dom gärna tala om samt ge tips hur man lättast gör för att inte dra slangmuttern rund om det är så att man ej kommer åt med öppen ringnyckel:)

Mvh daniel

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

604 Inlägg
10 november 2012
Inte svårt att byta länkarm men den kan ju sitta rätt bra. Har för mig att en av skruvarna är en rätt stor torx typ45-50. Annar vanliga nycklar och en avdragare till spindelleden.
Bromsrör kan alltid skarvas om det skiter sig, skarven heter SRR om jag inte minns fel.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

Sök