6430
Sök

Besiktning

337 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
Hej

Tänkte bara höra om någon här vet vad besiktningen säger om bilen är sänkt, blir dom sura och ger 2 på de?
Eller är de skit samma bara de är bra gjort?

Mvh Eric

Forummoderator
26 675 Inlägg
11 november 2012
Du får mer än gärna berätta vad du har för bil också.
Men i praktiken gnäller dom inte, så länge det är bra utfört och att det är gjort med riktiga grejer.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

337 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
De är en Volvo 740 ganska ordentligt sänkt. Tänkte sätta fast fjädrarna med slang klämma så dom inte "lämnar skålen" när besiktningen kollar. Tror du de går igenom smile?

Mvh Eric

Forummoderator
26 675 Inlägg
11 november 2012
Vissa godkänner det, andra inte.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

carzy
461 Inlägg
11 november 2012
Oftast inte om den är "ordentligt" sänkt, vilket självklart är en definationsfråga.
Men jag besiktade en 740 som var kapad 3.5 varv,och det gick igenom, medans folk som kapat 2.5 varv fått ombess.

Så det beror lite på den som besiktigar bilen..

Lycka till.

Team BSG

456 Inlägg
11 november 2012
Fjädrarna ska sitta fast (i båda ändar) när bilen är upphissad och bilen ska ha några centimeters fjädringsväg kvar när den står på marken.
Inte godkänt om den står på genomslagsgummina.

growing old is mandatory growing up is optional

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
11 november 2012
Får verkligen fjädrarna sitta fast? Dom ska väl vara spända och inte hänga löst. Men får man sätta fast fjädrarna i skålarna med svets, slangklämma, osv?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

456 Inlägg
11 november 2012
rickylicious skrev:
Får verkligen fjädrarna sitta fast? Dom ska väl vara spända och inte hänga löst. Men får man sätta fast fjädrarna i skålarna med svets, slangklämma, osv?

Ska man hårddra det så får inte fjäder utgöra fjädrinsstopp, på ren svenska: det ska inte vara fjädern som stoppar utfjädringen utan dämparen. Eller ett separat utfjädringsstopp typ amazon som har fångband runt bakaxeln.

Men ser man till 740 så går det ju inte att ta av så mycket av fjädern innan det stuper på att den blir stum istället, så så länge det finns fjädringsväg kvar så blir ju inte fjädern så jättekort och då tror jag det funkar om den sitter fast ordentligt i båda ändar(kanske inte är rekommenderat att svetsa fast den iofs....)

growing old is mandatory growing up is optional

337 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
Mobeerg skrev:
Oftast inte om den är "ordentligt" sänkt, vilket självklart är en definationsfråga.
Men jag besiktade en 740 som var kapad 3.5 varv,och det gick igenom, medans folk som kapat 2.5 varv fått ombess.

Så det beror lite på den som besiktigar bilen..

Lycka till.

Jo jag ligger på 3.5 varv, Sätter fast fjädrarna lite snyggt med slang klämma så får man hoppas på att slippa en sur gubbe/kärring som kollar på de smile

German Engineering
9 083 Inlägg
11 november 2012
Så länge fjädrarna sitter fast när bilen är upphissad så är det godkänt.

Sitter dom löst så kan man svetsa fast dom, låter helt fel men funkar kanon

Lycka till smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök