BMW e34 525i - Dryg skruv vid kopplingsbyte

He_Hedman
5 december 2012 · 32 Inlägg

Tjena

Är mitt uppe i att byta koppling på min bmw e34 525i från 91 (m50b25). Har fått loss de flesta bultarna och så men det sitter en dryg jävel, inte längst upp men näst längst upp på lådan som är förjävlig att komma åt.

Den som satt längst upp var inte särskilt knepig eftersom att den bara var att skruva ur men eftersom att den här även håller startmotorn som jag har förstått det så sitter det en mutterjävel som man måste hålla emot när man skruvar ur den, och självklart ska det vara ett spindelnät av slangar och skit runt om muttern så den blir förjävlig att komma åt helt enkelt..

Så, tänkte höra om det är någon här som har erfarenhet av att plocka ner lådan på den här modellen som har några konkreta tips att bjussa på? smile

Honda Civic ESI "Spyder edition" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang