Hjälp med fjäderbenslagring bak V70N

Mattii
6 december 2012 · 96 Inlägg

Hej!
Har en enkael fråga, är fjäderbenslagring och fjäderbensfäste samma sak?
Fick nämligen anmärkning på det när jag hade bilen inlämnad på service hos mekonomen sist.
Tänkte om man kunde hitta dessa någon annanstans för en billigare peng. Gick in på mekonomen för att se om man kunde se nån bild på de men de fanns. De har artikelnr: 10-VKDA40616 ifall nån behöver in och kolla.
Hittade i alla fall dessa på vparts: http://www.vparts.se/v70/volvo-v70-2000 … aregl.html
Så nu undrar jag om det är samma saker? Om inte, någon som vet vart man kan få tag på dessa fjäderbenslagringar till ett bra pris?
Och det gäller till en Volvo V70N -04 som det står i rubriken.
Snabba svar uppskattas och ber om ursäkt för eventuella stavfel då detta är skrivet från telefonen.

Mvh Mattias :-)

baltis
8 december 2012 · 1 948 Inlägg
Brådhis * Voff voff *
8 december 2012 · 10 280 Inlägg

Det där är ju varken en fjäderbenslagring eller ett fjäderbensfäste.  Det du visar bild på är stötdämparfästet (övre baktill). Fjädern däremot vilar mot en gummiring som i sin tur ligger an mot karossen.

Menar nu inte att vara dryg och anmärka på ord, utan min poäng är att du nog bör kolla upp exakt vad mekanikern menade att du skulle byta så du inte byter fel sak.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Mattii
8 december 2012 · 96 Inlägg

Brådhis skrev:
Det där är ju varken en fjäderbenslagring eller ett fjäderbensfäste.  Det du visar bild på är stötdämparfästet (övre baktill). Fjädern däremot vilar mot en gummiring som i sin tur ligger an mot karossen.

Menar nu inte att vara dryg och anmärka på ord, utan min poäng är att du nog bör kolla upp exakt vad mekanikern menade att du skulle byta så du inte byter fel sak.

//Brådhis

Fick en faktura från mekonomen med en del saker som behövdes fixas. Och där står det fjäderbenslagring.
Skickade en länk med den varan från mekonomen till vparts och frågade om det var samma sak och enligt dom var det de.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang