4175
Sök

Hjälp med kl racings coilover till 850

904 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
Har köpt dom här http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mod … 91-00.html är det nån mer som har dom som vet hur man ställer in dom tack på förhand

AUTOTECH S60 power

...has left the building...
4 474 Inlägg
10 december 2012
Det enda du kan justera är höjden ju...Du borde kunna räkna ut hur man gör detta...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

904 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
Jo så sett ja men har ställt in dommmen nu när det ä vinter så ä det gupp å det låter som om det ä nån buss ing som ä paj

AUTOTECH S60 power

4 474 Inlägg
10 december 2012
TA låter i gupp, speciellt om vägen är ordentligt ojämn, det gör mina med o jag har komplett ny framvagn. MEN det kan ju såklart vara nån bussning som är kass i ditt fall. Överlag så är TA väldigt "hårda"

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

904 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
Tar jag i sär nåt så byter jag, ä så jäkla lat orkar jag inte göra om det tex byter jag broms skivorna i bak så kan jag lika gärna byta ha froms beläggen med när skiten ändå ä isär menar jag åter till ämnet hur helskotta ändrar jag höjden i bak kanse monterat fel fick ju inte med nån beskrivning på hur det ska sitta ju

AUTOTECH S60 power

336 Inlägg
11 december 2012
Blyfot_Racing skrev:
Tar jag i sär nåt så byter jag, ä så jäkla lat orkar jag inte göra om det tex byter jag broms skivorna i bak så kan jag lika gärna byta ha froms beläggen med när skiten ändå ä isär menar jag åter till ämnet hur helskotta ändrar jag höjden i bak kanse monterat fel fick ju inte med nån beskrivning på hur det ska sitta ju

där ska va 1/2 st muttrar som fjädern vilar på du kan skruva upp och ner

904 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Ja det gör det men bara för man skruvar upp denå fjädern blir kortare så har man ju samma avstånd i alla fall

AUTOTECH S60 power

336 Inlägg
11 december 2012
Blyfot_Racing skrev:
Ja det gör det men bara för man skruvar upp denå fjädern blir kortare så har man ju samma avstånd i alla fall

fjädern hamnar högre upp = bilen blir högre. den blir även mer spänd så bilen säckar inte ihop lika mycket när den står på hjulen

4 474 Inlägg
11 december 2012
Är bilen för låg? Även jag har mina TA uppskruvade till max, o bilen är bra låg trots det...Du justerar höjden på "snik coils" genom att flytta fjädertallriken.

904 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
DrenneR skrev:
Blyfot_Racing skrev:

fjädern hamnar högre upp = bilen blir högre. den blir även mer spänd så bilen säckar inte ihop lika mycket när den står på hjulen

Ja men jag har mina i bott å det ä ju samma höjd som orginal ju

AUTOTECH S60 power

904 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
dawwe skrev:
Är bilen för låg? Även jag har mina TA uppskruvade till max, o bilen är bra låg trots det...Du justerar höjden på "snik coils" genom att flytta fjädertallriken.

Det ä bra höjd men det typ kluckar när jag kör på ojämn väg

AUTOTECH S60 power

Sök