3134
Sök

Hur mycket ohm ska de vara i en vevaxelgivare på en volvo 245 90

103 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
ja som sagt, bilen vägar starta har nog bytt allt men ingen hjälper mätte upp vevaxelgivaren igen å fick inte fram de ohm som jag har läst till mig att de ska vara: 174 300 och 1100ohm men jag fick 178 hur jag än mätte.. någon som vet hur mkt de ska vara?

1 008 Inlägg
7 januari 2013
mellan 170-240 Ohm kall.. mellan stift 1 och 2.
Så din givare verkar vara hel om du mätt upp den till 178 Ohm.

Saknas både gnista och bränsepumpen är är död vid startförsök?

103 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
ja först fick jag varken gnista eller bensin böt tändbox å  tror jag fick bensin.  men om du har nån aning om vad som kan vara fel om jag varken får gnista eller bensin så skulle de nog hjälpa till.
kan ja ju säga vad du tror är fel om jag bara får bensin å smile

1 008 Inlägg
7 januari 2013
Om nu varken pumparna går eller du har gnista så skulle jag kolla upp huvud/pumpsäkringen i motorrummet, vit 25A flatstiftsäkring ovanför batteriet mot skärmen vid stegrelät och plusplinten.
Det brukar bli oxid och ärg i säkingshållaren.

Du ska kunna höra huvudpumpen surra i ca 1-2 sekunder efter ett startförsök.

Skulle du ha bränsle/pumparna går men sakna gnistan så skulle jag kolla så du har spänning till tändspolens anslutning 15 - blå kabel - även under startförsök.
Om det är OK så rikta in dig på att prova att byta tändmodulen som sitter mot skärmen intill batteriet.

103 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
aa har mätt, tändmodueln va tydligen ny men den va ifrån biltema så man vet ju inte

103 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
mätte upp allt i dag å de var mellan 10 och 11.89 i den blå sladden, glömde säga att den var svår å starta fick nötta rätt länge på starten innan den fick igång

1 008 Inlägg
8 januari 2013
Okej , jaha jag fick intrycket att den inte startade alls.

Lyser motor/lamdalampan när du fått igång den??  - felkoder ?

103 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
oj blev fel, innan den dog va den jämt svårstartad. sen när de va en som sladda med bilen på asfalt tvärdog den bara.
tänkte om de kunde hjälpa dig lite å komma på nått fel om den va svår startad innan

landa lampa lös tydligen sa han som körde när den gick sönder
felkoder är på landan har jag för mig men de har väl inget med gnista å göra?
Senast redigerat av holkenn (8 januari 2013)

Sök