2260
Sök

Hur rengöra rostig tank inuti?

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Tja!

Behöver bra tips på rengöring av en gammal bensintank full med rostflagor inuti.

Tänker återanvända tanken på min original VW.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1011717.jpg

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1011727.jpg

Att man ska sätta på bränslefilter inser jag, men hur få ut skiten inuti innan återmontering?

Mvh

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

297 Inlägg
9 januari 2013
stenar ruska, sen typ citronsyra? har bara ruskat med stenar i själv, sen filter.

138 Inlägg
9 januari 2013
En sak man kan göra är ju att fylla skiten med massa skruv t.ex och skaka om i något medel? smile

59 Inlägg
9 januari 2013
Kanske avsluta med en tanksealer?

http://www.caswelleurope.co.uk/gastank.htm

330 Inlägg
9 januari 2013
när man hade moppe så hällde man in lite bensin plus stenar
sen bara gunga till o skaka fram o tillbaks

33 Inlägg
9 januari 2013
skruvar å muttrar (fina) sen bensin sen bara ruska, bästa om du har nån form av vibrator å ställa den på, ta inga stenar det blir en massa skit i tanken då,

38 Inlägg
9 januari 2013
Sätt upp den på en cementblandare med lite muttrar och bensin i, vet de som gjort så med gott resultat!

138 Inlägg
10 januari 2013
FredrikA skrev:
Sätt upp den på en cementblandare med lite muttrar och bensin i, vet de som gjort så med gott resultat!

Kan tänka mig att det blir lite trix med att få in tanken i en cementblandare, finns ju risk att det inte går i, samt att man ser till så inte hela tanken blir skadad om den skulle få för sig att hoppa runt där i

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
smet skrev:
FredrikA skrev:

Kan tänka mig att det blir lite trix med att få in tanken i en cementblandare, finns ju risk att det inte går i, samt att man ser till så inte hela tanken blir skadad om den skulle få för sig att hoppa runt där i

Man får väl offra några kuddar eller dynor att stoppa runt tanken på utsidan mellan tombolan och själva tanken tongue

TACK FÖR ALLA TIPS! cool

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

38 Inlägg
10 januari 2013
-MATS- skrev:
smet skrev:
FredrikA skrev:

Man får väl offra några kuddar eller dynor att stoppa runt tanken på utsidan mellan tombolan och själva tanken tongue

TACK FÖR ALLA TIPS! cool

Eller så sätter man fast den utanpå på något vis!

330 Inlägg
10 januari 2013
nisse stråssa skrev:
skruvar å muttrar (fina) sen bensin sen bara ruska, bästa om du har nån form av vibrator å ställa den på, ta inga stenar det blir en massa skit i tanken då,

Klart man ska tvätta rent stenarna först

Sök