4419
Sök

Undran om att PB-regga en LB-reggad bil

Ingen himmel är så blå som min
2 982 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
Jahapp. Hundtokig sambo med egen kennel och som dessutom väntar min son inom kort innebär att jag kikar lite på STORA bilar. Har hittat en Caddy Maxi Life som av någon korkad anledning är LB-reggad och därmed tillåter max en passagerare.
Varför i hela friden någon köper en Life och LB-reggar istället för att köpa en Caddy Maxi skåp fattar jag inte, men till min undran utöver det:
Någon som vet om man kan reg-besiktiga om denna till PB igen (och vad det eventuellt gör på skatten nuförtiden? Diesel på 105hk, LB-reggad skatt på ca 3500).
Har hittat gammal info på nätet om att man måste kunna påvisa att bilen varit PB-reggad tidigare, men det har varken jag eller säljaren någon aning om. Vad säger ni som kan?

/Mattias

261 Inlägg
23 januari 2013
Jo den ska ha varit PB innan.PM:a mig nummer så kan jag kolla lite...wink

//Peppe

2 266 Inlägg
23 januari 2013
När jag PB regga om min 945 kombi från LB behövde jag väga den och boka en reg tid sen visa upp den och visa vågkvittot så ändra dom på besiktningen allt.
Sen dröjde de bara knappt en vecka så kom ett inbetalningskort på att skatten har höjts till PB och nya regbevis.

svetsdiff !!!

261 Inlägg
23 januari 2013
Numera får man inte väga själv utan det är BI´n som ska väga fordonet.

2 266 Inlägg
24 januari 2013
Nej jag vägde hos en kvarn som då hade godkänd våg.
Finns väl sök funktion på bilprovningen hemsida samt dom kan söka på din ort vart närmaste vågen finns.

svetsdiff !!!

261 Inlägg
24 januari 2013
Men nu är det så att personalen måste väga fordonet på en godkänd våg.Jag behöver inte söka för att veta det.

261 Inlägg
24 januari 2013
Nej innan dess.Kommer nyheter hela tiden och jag kommer tyvärr inte ihåg exakt när detta trädde i kraft.

2 266 Inlägg
24 januari 2013
Okej var ifs två år sen jag regga sist kom jag på.

svetsdiff !!!

261 Inlägg
24 januari 2013
Ok.Jo det kommer nyheter ofta.Ibland flera gånger per månad så det ändras en hel del.

Sök