2137
Sök

Fotar en fartkamera alltid med blixt?

22 Inlägg
22 mars 2013
Trådstartare
Tjenare!

Det är så att jag lånade min fars bil för att åka upp till Sälen för några veckor sedan, helt fruktansvärt mycket fartkameror där som ni säkert vet.
Farsan är bortrest men fick idag hem ett brev till honom från polismyndigheten, på kuveret står det Enhet: VBG, står det för Vänersborg?
Dålig på geografi som jag är så antar jag att man kör förbi Vanersborg upp mot sälen från Göteborg, kan tilläggas att vi tog E6:an sista biten vilket får mig att tveka på om verkligen åkte förbi Vänersborg och troligast är då att det ligger ett foto på mig i kuveret när jag kör för fort, förstår inte hur jag inte skulle märka att jag blev fotad, som jag har fattat så fotar den alltid med blixt och det är ju inte direkt någon liten blixt, vi var 4 killar i bilen och ingen har märkt något...
Kan ju inte öppna brevet heller då det är skickat till farsan men betyder det att jag inte får någon böter?

Fotar en fartkamera alltid med blixt och vad står "Enhet: VBG" för?

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 mars 2013
Gör en sökning. Detta är en väldigt vanlig fråga

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök