4185
Sök

Nivåreglering MB w123 -86 Kombi

19 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
Hejsan! Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag sänker min merca bak när det är nivåreglering? En annan fråga är mitt tändningslås på bilen, vet någon om tändningslåset brukar krångla på en w123? För jag måste sitta i minst 5 min och försöka vrida på tändningen för jag kommer bara till första läget och sen tar det stopp men när jag väl har vridit runt nyckeln och startat bilen och sen stänger ja av den och inte tar ut nyckeln så går det hur lätt som helst sen.

Tacksam för svar!

5 162 Inlägg
18 mars 2013
Om de ser ut som på w124 så sitter det ett stag till ett ventilpaket som styr nivåregleringen. Det får man justera vid sänkning. Sitter mellan krängningshämmaren och ventilpaketet på w124.
Tändningslåsen kan krångla. Låter som standard fel på dom. Hjälper det om du drar i ratten när tändningslåset krånglar?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

19 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Om de ser ut som på w124 så sitter det ett stag till ett ventilpaket som styr nivåregleringen. Det får man justera vid sänkning. Sitter mellan krängningshämmaren och ventilpaketet på w124.
Tändningslåsen kan krångla. Låter som standard fel på dom. Hjälper det om du drar i ratten när tändningslåset krånglar?

Nej det hjälper inte att dra i ratten. Tack för tipset om nivåregleringen, men efter man har justerat detta "stag så är det bara och kapa fjädrarna eller?

Diesel or Die
66 Inlägg
30 mars 2013
Lunatic_racing skrev:
mb_pucken skrev:

Nej det hjälper inte att dra i ratten. Tack för tipset om nivåregleringen, men efter man har justerat detta "stag så är det bara och kapa fjädrarna eller?

Du behöver inte kapa fjädrarna alls Niklas, de räcker att skjustera staget, fjädrarna på dessa med nivåreglering är super-mjuka smile

Sök