2590
Sök

B5204t kamaxelbyte? Slö på lågvarv

158 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
Tjenare!
Jag funderar på om man kan byta till nån kam som gör att bilen drar mer på lågvarv, eller om jag måste byta stakar å vev så volymen i motorn blir större?

Sitter dock ett t3/t4 agg på nu. Det bidrar väll också till att motorn upplevs slö,
Tips på bättre turbo?

Tack på förhand!

//C

8 267 Inlägg
17 april 2013
Att bygga om till 2,3 liters (vev och kolvar) är i slutänden det vettigaste. Har du vanliga turbokammar i nu så finns det inget alternativ som är vettigare för lågvarvsegenskaperna. Har du original grenrör så kan du prova att byta ut det mot ett nyare med bättre utformning, där finns en del att hämta.

158 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Att bygga om till 2,3 liters (vev och kolvar) är i slutänden det vettigaste. Har du vanliga turbokammar i nu så finns det inget alternativ som är vettigare för lågvarvsegenskaperna. Har du original grenrör så kan du prova att byta ut det mot ett nyare med bättre utformning, där finns en del att hämta.

Jo det var det jag förstod. men vart kan man hitta ett extraktor? är det japan rör som gäller?

dom få extraktor jag har hitta till försäljning är till v70 och dom ser ut att hamna upp och ner.

8 267 Inlägg
17 april 2013
Ett japangrenrör räcker i dem flesta fall och är klart besiktningsvänligare. Extraktor är ju aldrig fel, men blir gärna dyrt i slutändan.

Sök