Har bara lite frågor angående trimning, vill trimma den lite men vill inte lägga för mycket pengar på den, avgassidan är helt klar, hur mycket skulle man få om man fixa insuget,spridare, kanske nån annan pump?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Bara undra, ställer frågor för att få svar och inga dumma komentarer, har du inget att säga utan bara ska klaga som 80 & av alla på garaget gör så sluta skriv..
Nej det va nästan det jag misstänkte, blir nog att slänga dit nytt insug+spjäll till att börja med iallafall! Finns ju olika spjäll dock fast kanske inte passar, hittade ett kit som va insug och spjäll(70mm)? Ja det kommer garanterat bli riktigt dyrt, en b16 hade inte suttit fel!
Jag har trimmat denna motorn du kör med (d16z6 dvs Esi) som bullet beskriver så i alla lägen så är fan en B16 ev en B18 mycket roligare, mer effekt per krona. Men som många människor så sitter man kanske inte på kunskapen eller verktygen för att skifta motor. Jag har gjort lite i sänder med min bil men för varje sak som jag har bytt så har den oxå gått bättre, alltså blir det märkbar skillnad. Jag köpte en Hatchback Esi för ca 3 veckor sedan där motorn va orginal, karossen är lättare än min 4 dörrars dock men vilken jävla skillnad. Du kan leta efter trim på hondaklubben.com. Dyker upp insug osv där då & då. Min motor setup nu är följande: