E30 323 turbo konvertering

Peju94
22 april 2013 · 64 Inlägg

Nu är det ju såhär att jag har hittat en lagom billig 323 föratt bygga på.. men min fråga är, ifall jag fixar en liten snik turbo på den nu till sommaren, utan en eftermarknads sprut, hur ska jag göra? då vad jag har förstått så går inte m20b23 att chippa på samma sätt som tex. m20b25.
Så hur ska jag göra med bränslet?
går det att köra med turbo och ladda kke. 0.6 utan att köpa nytt sprut.. eller är det bättre att vänta tills man hittar nån annan bil för hyffsade pengar?

sexy_d
22 april 2013 · 665 Inlägg

Kan rekommendera chip av Mr fekzen, han kan programmera org sprut, resten av info kan du få på PPF forum.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Peju94
22 april 2013 · 64 Inlägg

Ja men jetronic kan väl inte chippas på samma sätt?
Eller? De e iaf vad jag hr hört. har ingen erfarenhet om det dock

sexy_d
22 april 2013 · 665 Inlägg

Peju94 skrev:
Ja men jetronic kan väl inte chippas på samma sätt?
Eller? De e iaf vad jag hr hört. har ingen erfarenhet om det dock

Sry, läste lite snabbt. Trodde det snackas om m50

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
Mestred
24 april 2013 · 225 Inlägg

Peju94 skrev:
Nu är det ju såhär att jag har hittat en lagom billig 323 föratt bygga på.. men min fråga är, ifall jag fixar en liten snik turbo på den nu till sommaren, utan en eftermarknads sprut, hur ska jag göra? då vad jag har förstått så går inte m20b23 att chippa på samma sätt som tex. m20b25.
Så hur ska jag göra med bränslet?
går det att köra med turbo och ladda kke. 0.6 utan att köpa nytt sprut.. eller är det bättre att vänta tills man hittar nån annan bil för hyffsade pengar?

du kan ladda 0.6 bar utan att behöva byta nästan någonting det är inte speciellt mycket

Nisse_Jarnet
26 april 2013 · 77 Inlägg

Labba med soppatryck, spridare och BB lambda.

BMW 325 turbo "M50" (1988)
BMW 325ix turbo 4wd "M50" (1989)
Peju94
26 april 2013 · 64 Inlägg

Mestred skrev:

Peju94 skrev:
Nu är det ju såhär att jag har hittat en lagom billig 323 föratt bygga på.. men min fråga är, ifall jag fixar en liten snik turbo på den nu till sommaren, utan en eftermarknads sprut, hur ska jag göra? då vad jag har förstått så går inte m20b23 att chippa på samma sätt som tex. m20b25.
Så hur ska jag göra med bränslet?
går det att köra med turbo och ladda kke. 0.6 utan att köpa nytt sprut.. eller är det bättre att vänta tills man hittar nån annan bil för hyffsade pengar?

du kan ladda 0.6 bar utan att behöva byta nästan någonting det är inte speciellt mycket

Ja jo. men tänkte då jag har väldanstlite kunskap om m20b23 att det är ändå bättre att fråga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang