Rengörings medel till skinn

volvo240_freak
25 april 2013 · 43 Inlägg

Nån som vet om nått bra rengörings medel till skinn inredning. Har en V50 med ljus R- design inredning å den börjar se lite dassig ut. Eller nån i Värmland som är bra på sånt där man kan lämna in bilen?

olof102
25 april 2013 · 342 Inlägg

Kolla på Leather Masters produkter, de är av det bättre slaget.

Mio säljer deras sortiment, dock står det inte Leather master på flaskorna utan MIO. Innehållet är dock detsamma.

volvo240_freak
25 april 2013 · 43 Inlägg

Okej de ska jag kolla. Tack för svaret

danne9108 Yrkeschaufför
25 april 2013 · 165 Inlägg

Jag körde med biltemas lädertvätt och läderolja i min förra bil och det vart en jävla skillnad! Värt att testa då dom kostar typ 50kr styck.

volvo240_freak
25 april 2013 · 43 Inlägg

Ja för en 50 lapp kan ja testa vad som helst. Har prövat lite olika medel man köper på typ OK å Statoil när man ändå köper bil schampo men de är ju bara skit.

TeamS
25 april 2013 · 170 Inlägg
MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu
aqulio
25 april 2013 · 1 146 Inlägg

ikea har ett bra medel mot skinn me smile

volvo240_freak
25 april 2013 · 43 Inlägg

TeamS skrev:
Först denna http://shop.bollnasbilvard.se/autoglym- … p-782.aspx och sedan denna http://shop.bollnasbilvard.se/autoglym- … -1151.aspx. Finns även på Mekonomen.

Tack för tipset. Men fick ett tips på pm av en annan så har redan beställt ett medel nu. Men kan ju finnas andra som också har detta problemet.

Constantine
25 april 2013 · 679 Inlägg

Min personliga favorit är Gliptone Liquid Leather Cleaner & Conditioner, dem körde jag mycket med när jag rekondade.

Senast redigerat av Constantine (25 april 2013)

dfine BMW entusiast
27 april 2013 · 579 Inlägg

Constantine skrev:
Min personliga favorit är Gliptone Liquid Leather Cleaner & Conditioner, dem körde jag mycket med när jag rekondade.

Mina favoriter med, riktigt bra medel smile

Maximuspro
27 april 2013 · 27 Inlägg

Din bil har lackat skinn och inte färgat därför räcker det med mild interiörinredning, mjuk borste, mirakelsvamp och microfiberduk efter det tar du typ trutest white eller ultima för att skydda. Fett, conditionet hjälper inte då ditt skinn inte kan ta upp det. Det viktiga i ditt fall är rengöring för smuts, fett osv blir till en slippasta som du gnuggar runt och det skapar ful klädsel. Jag har haft två bilar med denna inredning och rekondat en hel del bilar.

Senast redigerat av Maximuspro (27 april 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang