4291
Sök

Växeln "slås" ur läge

875 Inlägg
2 maj 2013
Trådstartare
Har en liten fråga ang min bmw, när man har haft backen i och sen ska åka iväg på ettan så har det hänt kanske 2-3 ggr att växeln lixom slås till friläge. Är deta ett stortproblem eller vet någon hur man kan fixa detta eller vad det är som kan vara felet?

5 936 Inlägg
2 maj 2013
Kolla bussningar, låter som att motor eller växellådsbussningar (eller båda) är inte helt friska så växellådan rör sig för mycket så spaken tar i någonstans och slås ur till friläge.

Det är vad jag skulle tänka mig att det är, finns inte mycket annat om det inte är något knas inne i lådan.

875 Inlägg
2 maj 2013
Trådstartare
simlar skrev:
Kolla bussningar, låter som att motor eller växellådsbussningar (eller båda) är inte helt friska så växellådan rör sig för mycket så spaken tar i någonstans och slås ur till friläge.

Det är vad jag skulle tänka mig att det är, finns inte mycket annat om det inte är något knas inne i lådan.

Okej ja något fel på växellådan tror jag inte att det är för den går klockrent annars, men ska kolla bussningarna i så fall

577 Inlägg
2 maj 2013
Du får nog inte i Växeln ordentligt, testa o växla i 2:an sen 1:an i fortsättningen o se om det hjälper.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

875 Inlägg
2 maj 2013
Trådstartare
risodlarn skrev:
Du får nog inte i Växeln ordentligt, testa o växla i 2:an sen 1:an i fortsättningen o se om det hjälper.

Ja det ska jag göra och se om det hjälper

Sök