2789
Sök

Golf 1,4 fsi

3 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
#1
Hejsan , håller på att renovera en fsi motor där kamkedjan har kuggat och slagit sönder insugsventilerna.
Ventilerna är bytta o allt är bra än så länge ,,,
Beställde specialvertyg till kamarna + indikator på ebay för det verkar svårt som fan att få tag i finns inga på lager när man kollar med återförsäljare.

Frågan lyder , När man skruvar i verktyget i ändan på kammarna och sen kolla TDC på cylinder nr1 ska det vara exakt överdödläge eller komma det vara lite mer eller mindre när man lagt på kedjan ?
ska givetvis byta kedja spännare mm


Mvh

3 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
#2
robban_zztopp skrev:
Hejsan , håller på att renovera en fsi motor där kamkedjan har kuggat och slagit sönder insugsventilerna.
Ventilerna är bytta o allt är bra än så länge ,,,
Beställde specialvertyg till kamarna + indikator på ebay för det verkar svårt som fan att få tag i finns inga på lager när man kollar med återförsäljare.

Frågan lyder , När man skruvar i verktyget i ändan på kammarna och sen kolla TDC på cylinder nr1 ska det vara exakt överdödläge eller komma det vara lite mer eller mindre när man lagt på kedjan ?
ska givetvis byta kedja spännare mm


Mvh

En fråga till .  Beställde sotningssats fick bara topppackning sen fick jag en tub med packnings tätning, Då kan man ju undra hur man ska  göra  med packningen till kam kåpan .. ska man använda den gamla + tätmedel ? Den e ju lite unik då det e en extra film på ett ställde där det utsätts för högt oljetryck , Trevlig kväll Mvh Robban


Sök