Är värkligen M52 så klena?

Tikka91
6 juni 2013 · 17 Inlägg

Tjena! Köpte mig en 328i e36 av en polare för 5k, med trasig insugsventil på 1:a cylindern. Bilen hade då rullat 20k mil.
Han råkade få i 2:an istället för 4:an, så motorn övervarvade som satan.

Bytte ventiler och allt som hör kring det. Nu efter ungefär 300 mil. Nuddade jag varvstoppet och bilen började gå på 5 cylindrar, dör på tomgång osv. Så jag antar att en ventiljävel böjt sig igen.
Är värkligen M52 motorn så klen att den inte klarar av detta? Låter väldigt otroligt i mitt tycke.
Har inte plågat motorn alls nästan. Kör till 95% normalt i trafiken då jag använt denna bil som bruksbil.
Men det har ju blivit en och annan lekstund. Men aldrig kört motorn för varm osv.

Får ta och göra om samma procedur igen och sen är jag nog färdig med M52 känns det som tongue

Darkie dARKiE
6 juni 2013 · 5 031 Inlägg

Hade min 328 i 3år aldrig några problem trots fullvarv i rondeller osv. Men sen var den i superskick också. Men så klena ska dem inte vara. Dock gillar inte bmw bilar att ligga på varvstoppen för länge.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Nyman1337 Hhehehehhest
6 juni 2013 · 375 Inlägg

Fan vi körde polarens 328 på isen hela vintern och den gick på konstant varvstopp och den går än idag på varvstopp varje gång det regnat ute och fungerar felfritt. Enda felet som har blivit var att termostathuset sprack ett par gånger då det var i plast.

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang