Vid hård eller lång inbromsning tänds ABS lampan - Audi A4 TQ 2004

b0nd3n
7 juni 2013 · 1 944 Inlägg

Det rör sig alltså om en Audi A4 Turbo Quattro, 2004.
Vid hård inbromsning eller lång inbromsning så tänds ABS lampan och ESP lampan, dem slockar om jag startar om bilen.
någon som har en idé om vad det kan röra sig om?

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-5d930eb41f8ab8ca2e5732476a24b0e9.jpg


Tacksam för hjälp smile

/Andreas

Senast redigerat av b0nd3n (7 juni 2013)

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Håken
7 juni 2013 · 12 Inlägg

Du vet vars jag jobbar, kom förbi nån dag till veckan kan vi säkert lösa att koppla upp den big_smile

Mvh Håken
b0nd3n
7 juni 2013 · 1 944 Inlägg

Håken skrev:
Du vet vars jag jobbar, kom förbi nån dag till veckan kan vi säkert lösa att koppla upp den big_smile

tidigare ägare sa att han hade samma problem och trodde att det var en givare som var dålig.
dom tog in den på verkstaden och släckte felkoden så slutade den varna sa han.. men nu har den ju börjat igen.

när man kollar felkoder, om det är en givare som är dålig, kan man se vilken sida det är då via felkoderna?

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Håken
7 juni 2013 · 12 Inlägg

Och du litar på en som du nyss köpt bilen av som du inte känner?

Mvh Håken
b0nd3n
7 juni 2013 · 1 944 Inlägg

Håken skrev:
Och du litar på en som du nyss köpt bilen av som du inte känner?

citerar bara vad han sa smile

men felet kommer inte jämt, kan klara mig en halvdag utan att det dyker upp..
men så plötsligt vid en hård eller lång inbromsning så kommer det, men startar jag om bilen så är det borta.

Kanske är någon abs-krans/ring som är dålig, eller nån givare som glappar?

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Håken
7 juni 2013 · 12 Inlägg

Jag skulle heldre satsa på att du har ett abs block som är påväg att ge upp och kanske om du har tur en krans

Mvh Håken
b0nd3n
7 juni 2013 · 1 944 Inlägg

verkar vara klassiskt att absgivaren ger den här felsignalen på audi. givaren blir full i skit och då varnar den vid hård eller lång inbromsning..

ska prova ta lös givarna och se om dem är nå skitiga.

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Håken
7 juni 2013 · 12 Inlägg

dom är inte så lätta bara ta lös hela ska du veta big_smile

Mvh Håken
b0nd3n
7 juni 2013 · 1 944 Inlägg

Håken skrev:
dom är inte så lätta bara ta lös hela ska du veta big_smile

ska dras rätt ut.
verkar inte vara så svårt smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Håken
7 juni 2013 · 12 Inlägg

mmm men dom rostar fast och lätt att riva sönder dom

Mvh Håken
b0nd3n
8 juni 2013 · 1 944 Inlägg

Det verkar som om att Audi äter abs styrenheter, så den kan  ju va paj.
såg att det fanns företag man kunde skicka den till som löder om den för ett par tusen smile

får börja med att kolla givarna, är dem rena så får jag kolla felkoderna helt enkelt och se om det går att komunicera med styrenheten för abs:en. går inte det så är det bara till att skicka iväg den på lagning.

Alltid är det nått som ska jävlas tongue

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
inzani
8 juni 2013 · 9 Inlägg

Som jag sa tidigare. Strax blir du stamkund på bildelsbasen wink

Hoppas he lös sig

BMW E46 M3 Turbo "Timeattack - 2013" (2003)
mb_pucken
8 juni 2013 · 5 088 Inlägg

börja men att läsa ut felkoder så brukar man oftast få en ganska bra ledtråd som ger något att gå på. tycker man alltid ska börja där om en varningslampa har lyst.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang