har en en Volvo 855 T5R -97 med steg 3 chip, annan kam 3" osv osv... att ev köpa
Saken är den att den laddar bara 0,4 enligt ägaren och han kunde inte så mycket men han sa det att luftmassemätaren var fel på då de felsökt med dator och den visade fel på den. Kan det vara så att bilen gått in i ett felsäkert läge och därför bara ger 0,4 bar?
kan vara så att den har nån spricka i slangen vid tomgångsmotorn för det är ganska vanligt o då ger den inte laddtryck som den ska heller,eventuellt kan magnetventilen med gett sig.
okej men om man testar rycka w slangen då och se lite försiktigt om det ändras, ja han sa det att den dör ibland på tomgången och rycker
Försök lista ut om motorn vill eller inte så att säga. Alltså om den får tryck som läcker ut någon stans eller om det aldrig blir tryck någon stans. Om du själv inte har känsla för hur det känns/låter så kanske någon kompis har det.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Min 855r laddade också ca 0,4 när jag köpte den, ägaren tidigare hade "ekonomi chippat" den + skruvat ner ladd trycket, fråga inte varför, lösningen var i med autotech chipp och skruva vg staget in 4 varv och byta en skabbig slang till magnetventilen, å herre jösses vilken skillnad å köra