2227
Sök

Någon med erfarenhet med webrar?

393 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
tjenare jag har en vanligt volvo 244 från 82 (B23A) och tänkte sätta in min weber men sist jag satte in min weber så small motorn på mion förra bil, det börjar spruta olja sen till sist så skar motorn.
nån som vet hur man kombinerar det?
jag har bara bytt förgasare inget annat... några tips? weberns märke = carburatore weber bologna, roliga är at det står ingenstans om den eller vad det är för storlek, dom flesta som sett den säger att det är en weber 36/36 dubbel portare men de ser man ju smile

78 Inlägg
3 juli 2013
Tvätta förgasaren och se till att alla munstycken är fria från skit kolla så att du har rätt flotörnivå detta är det första du skall göra, det andra är att kolla så den inte går magert den kan vara fel bestyckad. Om du inte vet hur man gör så skall du inte sätta på den förgasaren.
MVH Jonas E.

Har du inte alla hästar hemma...lugn det fixar jag !

393 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
RallyJonas69 skrev:
Tvätta förgasaren och se till att alla munstycken är fria från skit kolla så att du har rätt flotörnivå detta är det första du skall göra, det andra är att kolla så den inte går magert den kan vara fel bestyckad. Om du inte vet hur man gör så skall du inte sätta på den förgasaren.
MVH Jonas E.

tvättat har jag gjort och resten har jag inte erfarenheten för, därför tänkte jag att någon annan kunde kanske göra de och lära ut? samt med kam/topp byte

Sök