Hjälp 945ftt kronglar när ja närmar mej 1bar ladd !

TobiasEkstranD
22 juli 2013 · 796 Inlägg

hejhej har fått lite krongel me min 945ftt

kör me följande setup

lucas 444cc spridare
3lmm
t3/t4 agg (1.3ladd)
vx3
chippade boxar
3tum
annan dump
öppet filter


nu till problemet har kört me dessa grejer snart 1 år utan problem men här om dagen !

så börja den krongla när man närma sej 1bar ladd

polarn täst körde och sa att den går på 3 burk när ja kommer upp till 1bar ladd

va kan felet bero på ? för har ju gått klockrent innan med exakt samma saker som sitter i nu inte gjort något

mera än att ja ställt ner mitt ladd ifrån 1.9-2.0 till 1.3 ladd

tack på för hand !


Mvh Tobbe

Mercedes w124 E200 "NZA" (1988)
Audi A4 B7 Quattro TDI "daily drive" (2007)
Mercedes S124 220T "Blivande 350TDT" (1994)
swooosh
22 juli 2013 · 119 Inlägg

Kanske så simpelt som tändstiften? jag hade börjat byta ut allt i tändningsväg och bytt bränslefilter kan  ju vara så att bränslet inte räcker till, om filtret är igensatt...

1.9-2.0 ladd låter väldigt högt på en oöppnad b230ft, du måste haft tur att den höll!

endorfinslaven
30 juli 2013 · 671 Inlägg

Du menar att du kört 1,9-2 Bar med 444cc spridare i ett år med enbart ett chip !
Ej renoverad motor och original topplockspackning.
Original laddluftkylare !
Det låter som du är grym på och få sakerna att hålla ihop.

Du blandar inte ihop atmosfärstryck vs övertryck med atmosfärstryck inkluderat.

Eller testade du med o köra 2 Bar nu alldeles nyligen för första gången från att tidigare kört 1,3 Bar.
Hur ser symptomen ut
När du kör med 1,3 Bars laddtryck kan du hålla gasen i botten och motorn går vidare med ojämn gång
Eller slår den ifrån abrubt så fort du passerar 1 bar.
Är tomgången OK ?
Kan du smyga dig förbi upp till 6000 rpm utan laddtryck och går då motorn problemfritt i det högre registret.

Psioon
31 juli 2013 · 21 Inlägg

Låter som du tappat komp på en burk.

Volvoniss
1 augusti 2013 · 227 Inlägg

Där kanske du har ditt svar... Kan inte tänka mig att du kört med 1.9bar i turbotryck! Isånafall grattis!
Snarare har du haft 0.9 bar... +1 bar som är atmosfärens tryck! O nu när du ställt ner trycket så har du bara 0,3bar i ladd... ?
Såg på din sida 200+ hk... Dethar du med 0.5bar... O om du har 2bar så har du väl närmare 370hk skulle jag gissa om du får motorn att hålla om den är original.

Senast redigerat av Slim_M (1 augusti 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang