7373
Sök

Byta motor i en V70N -07

3 722 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Tja!

Satt och lekte med tanken igår om att byta motor i en snar framtid på min V70N 2,4D till en V8.
Är detta ens tekniskt möjligt?

Vet att det i så fall är mer än bara motorn som måste bytas.

Ska man kanske vända sig till SFRO och fråga om det ens är godkänt. Snabbläste deras sida igår och då hittade jag ingen sådär tillrättavisande info om just detta.

En dum fråga kanske? smile

398 Inlägg
5 augusti 2013
Det ska nog inte vara några större problem. Det är ju den där regeln med hk/kg som kan ställa till det med då får du ju som sagt bytea bromsar drivning mm å regga den som ombygt fordorn alt amatörbyggt fordorn.

Kolla med SFRO försäkerhetsskull ang vad som behövs göras och hur du ska regga den. då får du ju svart på vitt om det går eller ej.

Jäkla kul idé dock och det kommer följas om du lägger upp det här smile

3 181 Inlägg
5 augusti 2013
Allt e väl möjligt wink..men "volvette" eller va den kalas har ja för mig har en corvette v8.Och RWD men tror inte den e reggad men som sagt allt går

EDIT: här har du den http://www.garaget.org/?car=209785
Senast redigerat av tobzter (5 augusti 2013)

3 722 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Martin_78 skrev:
Det ska nog inte vara några större problem. Det är ju den där regeln med hk/kg som kan ställa till det med då får du ju som sagt bytea bromsar drivning mm å regga den som ombygt fordorn alt amatörbyggt fordorn.

Kolla med SFRO försäkerhetsskull ang vad som behövs göras och hur du ska regga den. då får du ju svart på vitt om det går eller ej.

Jäkla kul idé dock och det kommer följas om du lägger upp det här smile

Ja vi får se smile, endast en tanke idag smile

tobzter skrev:
Allt e väl möjligt wink..men "volvette" eller va den kalas har ja för mig har en corvette v8.Och RWD men tror inte den e reggad men som sagt allt går

EDIT: här har du den http://www.garaget.org/?car=209785

Såg den på youtube när dom startade upp den smile

1 777 Inlägg
5 augusti 2013
Du kommer inte att kunna regga den då din bil är helbilsgodkänd. Man kan säkert regga den som ombyggt/amatörbyggt fordon men då måste drivlinan bytas också har jag fått förklarat för mig. Men kolla gärna upp det, jag e sugen på byta spis jag med:-)

3 722 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
ts007 skrev:
Du kommer inte att kunna regga den då din bil är helbilsgodkänd. Man kan säkert regga den som ombyggt/amatörbyggt fordon men då måste drivlinan bytas också har jag fått förklarat för mig. Men kolla gärna upp det, jag e sugen på byta spis jag med:-)

Hade varit kul om det hade gått igenom helt.

Sök