7 augusti 2013
Trådstartare
Var hälsad! Jag har länge viljat turbokonvertera min bmw, det är en e36 328 coupé.
Eftersom 328an har aluminiumblock har jag hört att 325orna håller bättre att trimma, stämmer det?
Jag tänkte iallafall sälja min 328 enbart för att den är för fin för att sladda sönder, som är mitt enda syfte!
Så, nu till fråga två; Vilken bil är mest "värd" att köpa och vilka motorer håller bäst, att turbokonvertera? Bmw E34 525/530/535 ELLER Bmw E36 325?
Har även läst någonstans att det krånglar med Vanos om man skickar på en turbo, ska jag försöka hitta en utan?
Min plan är alltså att köpa något turbokit till någon av dessa motorer, har sett flera sådana för runt 10-15tusen, som sägs kunna ge nästan 400hk på oöppnad m50b25, eftersom jag nöjer mig med typ 300+ så låter detta shysst.
så, en annan fråga; Vad behöver bilen utöver turbokitet för att gå som den ska, duger tex. originalavgasröret eller måste jag byta ut det?
Har du tips på något prisvärt kit så länka gärna!
OBS!! Jag har inga planer på att bygga något megaseriöst som ska hålla tills jag går i pension, då jag inte tänker lägga allt för mycket pengar på den bara för att kunna börna slut några däck eller dra på nån sladd!