"Chippning" till Saab 9-3 2.8T

hjd Skrotdosan.se
23 juli 2013 · 198 Inlägg

Har idag Maptun steg 1, Maptun 3" downpipe, ferrita 2,5" avgas och Maptun luftfilter i min lilla raring men känner nu att det är dags att toka till det lite så jag har surfat runt lite och kikat på olika alternativ och jag blir inte klok på detta.

Maptun plockar på deras steg 4 ut 340hk med luftfilter, avgas, ic och 19T
JZW plockar på steg 3 ut 350hk med enbart avgas och ic
Vtuner plockar ut 320hk med enbart program på deras minsta steg och på steg ett 360hk med uppgraderad turbo samt luftfilter?

Mycket olika siffror här men vad pallar egentligen original turbon? Och finns det någon här som gjort något mer än steg 1 med 2.8T? Dela med er av er underbara kunskap nu smile

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
JKDesign
15 augusti 2013 · 4 442 Inlägg

Utan att veta vad orginal grejerna pallar med så kan jag ju säga att ska man trimma saab så SKA man vända sig till:

Hirsch, Maptun eller Nordic. Företag med erkännd saab kunskap.

Dom andra du nämner är nog tyvärr väldigt ostabila ponnys och kommer i slutändan göra att det blir dyrare än om du skulle använt någon av dom ovan nämnda firmorna.

Hade jag varit dig nu hade jag tittat vad maptun kör för hårdvara på steg 4, fixat dom delarna själv från annan leverantör och sedan köpt deras steg 4 program.

Alla trimfirmor är trevliga tills något börjar krångla och man behöver support, Då är man glad att man valt en firma som svarar i telefon och på mail osv....

Lycka till med trimmet wink

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang