Passat diesel 00

superputte
30 augusti 2013 · 60 Inlägg

någon som vet hur man byttter diesel filter på en passat 00 är någon form av kylnings adapter på och vi får inte isär detta?

Glesmark
30 augusti 2013 · 1 938 Inlägg

Arbetet kräver en tusentons hydraulpress pga det enorma dieseltrycket, se om du inte kan hitta någon ingenjör inne på VW som kan hjälpa dig.

Cyklop
30 augusti 2013 · 1 277 Inlägg

Nu hänger jag inte alls med här. har skruvat mycket vag, aldrig varit problem, ta en bild så får vi andra se vad du menar

Glesmark
30 augusti 2013 · 1 938 Inlägg

Som jag tror så skruvar han på något helt annat än dieselfiltret, det brukar oftast ha 3-4 st anslutningar på ovansidan filtret med en tappkran i plast i botten på vag-dieslarna.

Cyklop
30 augusti 2013 · 1 277 Inlägg

precis, jag rekommenderar ts att köpa en haynes handbok på biltema.

mb_pucken
30 augusti 2013 · 5 088 Inlägg

Låter som du försöker skruva itur oljekylaren smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Cyklop
30 augusti 2013 · 1 277 Inlägg

mb_pucken skrev:
Låter som du försöker skruva itur oljekylaren smile

där slog du nog huvudet på spiken, men den brukar vell folk förväxla med oljefiltret?

Glesmark
30 augusti 2013 · 1 938 Inlägg

cykelpump skrev:

mb_pucken skrev:
Låter som du försöker skruva itur oljekylaren smile

där slog du nog huvudet på spiken, men den brukar vell folk förväxla med oljefiltret?

Sitter det ett originellt skruvfilter eller insatsfilter på dessa?
Skulle inte förvåna mig om folk inte hittar oljefiltret om det sitter insatsfilter tongue

Cyklop
30 augusti 2013 · 1 277 Inlägg

det är insats på 1.9 oljekylningshållaren har samma utseende som oljefiltrets lock, hade en arbetskamrat som råka lossa fel å skruva sen dit det, oringen hamna i kläm och sen pissade bil ut ca 2 liter olja när han starta bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang