2753
Sök

Nissan skyline r33 Gts problem! hjälp

121 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
#1
Tjena, Har köpt mig en R33:a som inte riktigt vill gå bra till 100%, Bilen kan vid normal körning ( ca 3-4 mil i 90 ) få för sig att dö tvärt, precis som man slagit av tändningen, Samt att den ibland dör bort så fort turbotrycket kommer! Men när den väl går går den helt perfekt !


Har ett litet läckage vid downpipen kan detta medföra såna här grova problem? Har även satt dit nya stift men ej knackat dom, ( Något som behövs ? )


Tacksam för hjälp!


Mvh

7 281 Inlägg
9 september 2013
#2
Gå över alla kontakter med kontaktspray. Annars hade min gissning varit att CASen är dålig.
När du är ute och kör och bilen bara dör, går varvräknaren ner i botten direkt eller följer den motorns varvtal?


121 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
#3
bilen har inte ens gått 7000 mil ännu, kan den verkligen ha blivit dålig ? :S vad är det för övriga symptom på dålig cas ? jadu det där har jag inte ens tänkt på, men ska pröva titta upp det till imorgon! vad kan det vara för fel ifall den dippar direkt ? Kan det vara evt luftläckage som gör att den går lite dåligt ibland?

glad
493 Inlägg
9 september 2013
#4
Skylines mätare brukar vara tillbakaskruvade. Dessutom brukar man få renovera motorerna innan 10k mil.
Alla. O då menar ja alla skylines körs inte med ägg under gasen direkt.

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

121 Inlägg
10 september 2013
Trådstartare
#5
Rengjorde lmm:n idag, var skitig och nu har den gått perfekt! Har mycket bättre bottenvrid känns det som, Men visst är tändspolarna en svag punkt på rb:n ?

485 Inlägg
10 september 2013
#6
antingen isolera dom eller köp bättre förstärkta, finns på jspec.se eller ebay, Själv isolerade jag mina men blir nog byte så småningom.

7 281 Inlägg
10 september 2013
#7
Ja när tändspolarna blir äldre så torkar gummit ut.
Jättebra spolar annars men dom räcker inte i all evighet.


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
10 september 2013
#8
Visst brukar man behöva knacka till bcpr7es stiften som ska sitta i dom (?)


485 Inlägg
10 september 2013
#9
hewra skrev:
Visst brukar man behöva knacka till bcpr7es stiften som ska sitta i dom (?)

yes det skall man göra , knackade ner mina till 0.7 och det funkar fint

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
10 september 2013
#10
Sam1r skrev:
hewra skrev:
Visst brukar man behöva knacka till bcpr7es stiften som ska sitta i dom (?)

yes det skall man göra , knackade ner mina till 0.7 och det funkar fint

Som jag trodde då med andra ord smile Men visst kan det orsaka att den missar på högre pga om han nu inte har knackat ner dom ?


485 Inlägg
10 september 2013
#11
Kan ju missa , jag hade problem från 4500 varv till 5500 , isolerade mina spolar och köpte nya stift som jag knackade ner , det har funkat bra i ett halvår än så länge

glad
493 Inlägg
10 september 2013
#12
Ska knackas ner till 0.6 har ja för mig

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla


Sök