Wrx 01 motor bludrar vid turbo

Bjompa
23 november 2013 · 26 Inlägg

Tjenare ! Har en Subaru impreza WRX 01 som har gått hur fint som helst tills igår!
När jag gasar så turbon börjar ladda så är det som hela bilen motorbromsar kraftigt och att motorn börjar gå ojämt! den laddade tidigare 1.5 men nu så laddar den bara 1 och går välldigt dåligt ! Vi har öppnat motorhuven och gasat och då kan man höra att turbon jobbar och det låter som vanligt från turbon.
Märkte igår när jag öppna motorhuven att den kom varmluft utsprutande uppåt från där luftfiltret sitter så börjar ana att det är nått sånt!¨

Någon som har nån ide om detta problem?

Kolla gärna in mina bilar och betygsätt !
Miniblock
23 november 2013 · 196 Inlägg

Har du kollat laddluftkylarens slangar till turbon samt till själva IC:en?

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
Bjompa
23 november 2013 · 26 Inlägg

Miniblock skrev:
Har du kollat laddluftkylarens slangar till turbon samt till själva IC:en?

Nej faktiskt inte ! tack för tipset får ta och kolla på det!

Kolla gärna in mina bilar och betygsätt !
Miniblock
23 november 2013 · 196 Inlägg

Om allt nu skulle sitta på plats så skulle jag säga grenrörspackningen har gått.

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
Bjompa
23 november 2013 · 26 Inlägg

Miniblock skrev:
Om allt nu skulle sitta på plats så skulle jag säga grenrörspackningen har gått.

Började faktiskt fundera på någon packning för öppnade huven igår så såg jag att det spruta varmluft från turbo sidan uppåt under kylaren typ !

Kolla gärna in mina bilar och betygsätt !
Bjompa
23 november 2013 · 26 Inlägg

Miniblock skrev:
Om allt nu skulle sitta på plats så skulle jag säga grenrörspackningen har gått.

Hitta felet! stort hål på IC röret ner till turbon!

Kolla gärna in mina bilar och betygsätt !
Miniblock
23 november 2013 · 196 Inlägg

Kanon, bara och byta!

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
Bjompa
24 november 2013 · 26 Inlägg

Miniblock skrev:
Kanon, bara och byta!

Min kompis hade en liggandes ! Dock så körde jag ner till affären efter vi bytt och nu så går den inte alls bra ! Man startar den så låter det som en gammal disel och så fort man gasar så dör den och den svartryker som f a n ! Så det känns som att det är dax för motor byte snart hmm

Kolla gärna in mina bilar och betygsätt !
Miniblock
24 november 2013 · 196 Inlägg

Det kan vara så att turbon är slut just för att du har kört runt med defekta IC anslutningar, turbon gillar inte stekhet laddluft. Eller så kan packningen till turbon gått.

Senast redigerat av Miniblock (24 november 2013)

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
Bjompa
24 november 2013 · 26 Inlägg

Miniblock skrev:
Det kan vara så att turbon är slut just för att du har kört runt med defekta IC anslutningar, turbon gillar inte stekhet laddluft. Eller så kan packningen till turbon gått.

Okej! märkte att det läckte luft mellan turbon och downpipen så får kolla på det !

Kolla gärna in mina bilar och betygsätt !
Christian S
24 november 2013 · 4 816 Inlägg

ställ frågan på www.subaruclub.se/forum där är det säkert någon som har en bra ide om vad det kan vara.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang